شماره: 516791 تاریخ : 1399/05/06-01:16:08

ضرورت مدیریت مصرف برق با افزایش گرمای هوا

روند افزایشی دمای هوا در گرمترین ماه سال نشان از آن دارد روزانه دماسنج سیر صعودی دارد و ضرورت دارد نسبت به مصرف برق مدیریت جدی اجرا شود تا همه مردم بتوانند این دوره گرمایشی را براحتی پشت سرگذارند.

به گزارش بانک و صنعت، نگاهی به روند مصرف برق در کشور نیز حاکی از آن است که از هفته گذشته تاکنون پیک مصرف برق چندین بار از 58 هزار مگاوات عبور کرده و حتی روز شنبه چهارم مرداد نسبت به پنجم و ششم مرداد دمای پایین تری داشت، پیک مصرف برق به 58 هزار و 162 مگاوات رسید.

بررسی نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که در هفته جاری، دمای هوا روندی صعودی دارد بطوری که در برخی نقاط دما از 50 درجه نیز بالاتر خواهد رفت که همین موضوع احتمال افزایشی شدن مصرف برق را بیشتر و در کنار آن ضرورت توجه به راهکارهای مدیریت مصرف برق را بیش از پیش نشان می دهد.

نگاهی به نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که روز یکشنبه پنجم مرداد، میانگین دمای هوا در کل کشور به 37.68 رسید.

ضمن اینکه امروز (دوشنبه) دمای هوا در کشور به 38.03 افزایش خواهد یافت و برخی مناطق کشور به ویژه مناطق جنوبی، گرمایی تا بیش از 50 درجه را نیز تجربه خواهند کرد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز میانگین دمای کشور از 37.09 پایین تر نخواهد آمد.
مجموع این ارقام بیانگر آن است که در هفته جاری استفاده از وسایل سرمایشی بازهم بیشتر خواهد شد که همین امر مصرف برق را افزایش خواهد داد.

روندی که با توجه به گرمای پیش رو و احتمال تداوم آن، می تواند مصرف را از توان تولیدی نیروگاه ها بیشتر کرده و خطرات احتمالی در شبکه را افزایش دهد.
خاطرنشان می سازد، اکنون در این شرایط هرکدام از مشترکان برق می توانند با بکاربستن راهکارهای ساده ای چون تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند کولرهای آبی، در پایدار نگه داشتن شبکه برق وجلوگیری از مشکلات احتمالی در شبکه سهم بسزایی داشته باشند.

علاوه بر این اجرای این راهکارها می توانند در کاهش مصرف برق و پایین آمدن مبلغ قبض پرداختی خود نیز کاهش محسوسی را مشاهده کنند.
استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... در ساعت های گرم روز (13 تا 17)نیز می تواند در رسیدن به اهداف مذکور، کمک شایانی می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-مدیریت-مصرف-برق-با-افزایش-گرمای-هوا.bos