شماره: 420935 تاریخ : 1397/08/16-11:16:53

رییس سازمان پدافند غیرعامل:

ضرورت حفاظت از دارایی‌های سایبری

سردار جلالی: وابستگی زیرساخت‌های کشور به فضای سایبری باید در حد قابل قبول باشد لذا حفاظت از دارایی‌ها در فضای سایبری یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش پدافند غیرعامل با اشاره به هوشمندی به عنوان فرآیند سایبری که در حال وقوع است افزود: هوشمندی در ترکیب قابلیت های فناوری اطلاعات و قابلیت های فیزیکی توانایی دارند که در این فرآیند به حداکثر بهره برداری  برسند.

 

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید به اینکه کشور ما با شیب تندی به سمت هوشمند سازی و تبدیل دارایی‌ها حرکت می‌کند، گفت: ارتباط اجزای سیستم، سیستمی شدن دارایی‌های فیزیکی، برنامه ریزی منطقی و کنترل از راه دور از مزیت‌های این هوشمند سازی که از فناوری اطلاعات به قابلیت‌های فیزیکی اضافه می‌شود.

وی درباره تهدیدات این حوزه نیز افزود: امکان دسترسی از بیرون توسط دشمنان وجود دارد و امکان کنترل از راه دور یکی از همین تهدیدها است.

جلالی با اشاره به اینکه ما هم اکنون در مقابل سیلی از هوشمند سازی قرار داریم، گفت: به طور مثال در خانه هوشمند و یا شهر هوشمند، نوع مدیریت شهری، شهروندان و زیرساخت‌های شهری تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نیاز به تعریف رگولاتوری در این حوزه داریم و در غیر این صورت بعد از هوشمند سازی در زیرساخت‌های شهری با ویژگی‌های کنترل گریزی که دارد مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این چالش‌ها، چالش‌های جهانی است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه وظایف سنگینی دارد و تمام زیرساخت‌های این خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را باید فراهم کند به همین دلیل نقش متفاوتی در این حوزه بر عهده این وزارتخانه است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید به اینکه میزان وابستگی زیرساخت‌های کشور به فضای سایبری باید در حد قابل قبول باشد، گفت: در حال حاضر 95 درصد اسکناس به صورت سایبری و 5 درصد به صورت فیزیکی در کشور وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد باید بتوانیم در فضای سایبری از این دارایی‌ها حفاظت کنیم.

 

اخبار مرتبط


 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-حفاظت-از-دارایی-های-سایبری.bos