شماره: 446048 تاریخ : 1397/10/25-03:54:57

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و توسعه حمل و نقل دریایی از آنجا که 90 درصد تجارت کشور از طریق دریایی صورت می گیرد، ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر ودریانوردی، منوچهر جمالی درباره توسعه حمل و نقل دریایی افزود: اکثر فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی راضی هستند و معتقدند این بخش همراهی های لازم را دارد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند استراتژی هستیم که طی آن بتوان در شرایط تحریم توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی را حفظ کرد.
 
جمالی اذعان داشت: با افزایش قیمت ارز، صادرات غیر نفتی رونق گرفته است از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی می تواند شرایطی را فراهم کند که صادرکنندگان با سهولت نسبت به صادرات کالا اقدام کنند. 
 
نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 90 درص تجارت کشور از طریق حمل و نقل دریایی است لذا این سهم نشان می دهد که توسعه و تقویت بنادر کشور اهمیت بسزایی دارد.
 
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با جدیت توسعه گردشگری دریایی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی اخیرا مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است. 
 
وی توضیح داد: از آنجا که گردشگری دریایی اهمیت قابل توجهی دارد سازمان بنادر بایستی این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد. خوشبختانه چنین نگاهی هم در سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-تقویت-حمل-و-نقل-دریایی.bos