شماره: 494908 تاریخ : 1398/09/18-05:02:11

صندوق ها مهمترین بازوان توسعه کشور

نقی پور اصل با تاکید براینکه این صندوق ها اکنون از مهم ترین بازوان توسعه کشور با حساب می آیند، اظهار کرد: از زمان ایجاد این صندوق، 1733 طرح تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، رضا نقی پور اصل مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست خبری امروز (دوشنبه) گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، لزوم ایجاد صندوق های حمایتی در کنار نظام بانکی کشور برای تحقق برنامه های کلان بنگاه های اقتصادی تخصصی در ذهن برنامه ریزان و متصدیان کلان سیاست گذاری اقتصادی کشور احساس شد.

وی افزود: این رویکرد توانست بعنوان عالی ترین نهاد حمایتی نقشی بی بدیلی در کنار بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در راستای تخصصی شدن اعطای تسهیلات، ضمانت نامه ها و... ایفا کند.

نقی پور اصل با تاکید براینکه این صندوق ها اکنون از مهم ترین بازوان توسعه کشور با حساب می آیند، اظهار کرد: از زمان ایجاد این صندوق، 1733 طرح تسهیلات دریافت کردند.

مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در خصوص تقسیم منابع با استان ها گفت: مقرر است تا پایان سال جاری ده نمایندگی در استان های کشور ایجاد کنیم که هم اکنون در سه استان آذربایجان شرقی، هرمزگان و فارس ایجاد شده که الویت بعدی به ترتیب با استان های بوشهر، گیلان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اردبیل و خراسان رضوی خواهد بود.

وی کمبود سرمایه را یکی از دغدغه های صندوق اعلام کرد و افزود: دو خط ادواری از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت اشتغال وزارت کار ایجاد کردیم که سهم صندوق نوآوری و شکوفایی 1000 میلیارد ریال و سهم معاونت اشتغال وزارت کار 500 میلیارد ریال می باشد.

نقی پور اصل با اشاره به تفاهم صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد: به زودی خط اعتباری جدیدی به ارزش 500 میلیارد ریال در حوزه Ict تسهیلات ارائه می دهیم.

مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه به اقدامات انجام شده در سال جاری پرداخت و اعلام کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده در سال جاری به 44 فقره به ارزش 400 میلیارد ریال رسید، ارائه ضمانت نامه 80 درصد و ارائه تسهیلات 17 درصد رشد داشتند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صندوق‌ها-مهمترین-بازوان-توسعه-کشور.bos