شماره: 348938 تاریخ : 1397/02/26-11:59:55

جانفشان در روز ویژه هفته فرهنگی کاروانسرای افضل شوشتر:

صندوق احیاء به دنبال گسترش فرهنگ زندگی در بناهای تاریخی است

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، در مراسم ویژه سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در کاروانسرای افضل شوشتر، تصریح کرد: صندوق احیاء به دنبال آن است که فرهنگ زندگی در بناهای تاریخی کشور را گسترش دهد چرا که وقتی زندگی در یک مکان تاریخی اعم از خانه، کاروانسرا، قلعه و یا نظایر آن جریان پیدا کند، این ابنیه مرمت می شوند و گردشگری نیز رونق پیدا می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پرهام جانفشان، در این مراسم که با حضور حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر و علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و جمعی از مسئولان دیگر برگزار شد، با اشاره به اینکه جریان زندگی در بناهای تاریخی می ­ تواند اشتغالزایی به عنوان یکی از محورهای مهم سیاست های دولت را افزایش دهد، تصریح کرد: امروز با سرمایه گذاری و کمک بخش خصوصی و همچنین اعتباراتی که دولت در بخش تسهیلات برای حمایت از احیاگران در نظر گرفته، می­توانیم بناهای تاریخی که دچار فراموشی شده اند را به چرخه احیاء، پویایی فرهنگی، رونق اقتصادی، اشتغال آفرینی، گردشگری و توسعه بازگردانیم.

جانفشان در همین راستا، با اشاره به نقش حمایت های مردمی در پیشبرد اهداف موسسه متبوع خود، تصریح کرد: رسالت صندوق احیاء تنها واگذاری نیست و گسترش فرهنگ احیاء جزء مهمترین اهدافی است که ما بدنبال آن هستیم.

وی، افزود: صندوق احیاء در شش ماهه نخست سال 1397رویداد فرهنگی را با تکیه بر قابلیت ها بومی بناهای مختلف در سراسر کشور ترتیب داده است و با توجه به ظرفیت اثر بخش شوشتر ما در شش ماهه دوم سال نیز به این شهرستان تاریخی با مردمان دارای فرهنگ غنی باز خواهیم گشت.

در این مراسم هنرمندان به نام شوشتر نظیر نورعلی بیداروند به شاهنامه خوانی، محمد باقر محب به شعر خوانی و دینا لمسی نقاله خوانی و همچنین مرتضی شنبه زاده به اجرای موسیقی 24 مقام پرداختند.

گفتنی است، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء بناهای تاریخی در کاروانسرای افضل از 22 الی 28 اردیبهشت ماه با تکیه بر سه محور صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس در حال برگزاری است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صندوق-احیاء-به-دنبال-گسترش-فرهنگ-زندگی-در-بناهای-تاریخی-است.bos