شماره: 448159 تاریخ : 1397/11/15-06:05:40

رضایی کوچی در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران از ایستگاه مرکزی راه آهن:

صرفه جویی 650 میلیون دلاری در مصرف سوخت با توسعه حمل و نقل ریلی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ارزان و ایمن بودن استفاده از بخش ریلی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی موجب صرفه جویی 650 میلیون دلاری در مصرف سوخت می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از ایستگاه مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این رابطه به ویژه در بحث ارائه خدمات به مسافران صورت گرفته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه حمل و نقل ریلی در کشور افزود: استفاده از قطار جهت مسافرت و حمل کالا هم ارزان است و هم از ایمنی بالاتری نسبت به سایر روش های حمل و نقل برخوردار است.

وی با بیان اینکه حداکثر استفاده از ظرفیت شبکه ریلی تاکنون 50 درصد بوده است، افزود: حمل و نقل ریلی از اهمیت بالایی در بحث جابجایی مسافران برخوردار است، اما تاکنون متاسفانه استقبال قابل توجهی از این مسئله صورت نگرفته و این در حالی است که در تمامی کشورها به خاطر امنیت بالا، مردم از راه آهن استفاده می کنند.

رضایی کوچی با اعلام اینکه توسعه حمل و نقل ریلی موجب صرفه جویی 650 میلیون دلاری در مصرف سوخت می شود، افزود: البته این عدد و آمارها قابل افزایش است که این در گرو تغییر نگاه و رویکرد دولت، مجلس و مردم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سالانه حدود یک هزار کیلومتر به شبکه ریلی کشور افزوده می شود، بیان کرد: قطعاً باید برای توسعه حمل و نقل ریلی فرهنگ سازی صورت بگیرد و دولت نیز باید نسبت به نوسازی واگن ها اقدامات لازم را صورت دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صرفه-جویی-650-میلیون-دلاری-در-مصرف-سوخت-با-توسعه-حمل-و-نقل-ریلی.bos