شماره: 515043 تاریخ : 1399/04/07-04:57:47

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

صدور یک میلیون و پانصد هزار کد معاملاتی در سه ماهه نخست امسال

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه از یکی دو سال پیش رشد خوبی کرده است گفت: در سال گذشته در این بازار تعداد 820 هزار کد معاملاتی صادر شده است که این عدد در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و پانصد هزار عدد رسیده است.

به گزارش بانک و صنعت، حسن قالیباف اصل در آیین امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تشکر از همکاری سازمان ثبت اسناد، گفت: در سازمان بورس 160 فرایند داریم که در حوزه ثبت شرکت ها و پذیرش شرکت ها وابسته به خدماتی است که در سازمان ثبت ارائه می شود.

وی افزود: این تفاهم نامه کار جدیدی نیست اما کمک می کند این فرایندها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

قالیباف اصل با بیان این که بازار سرمایه از یکی دو سال پیش رشد خوبی کرده است گفت: در سال گذشته در این بازار تعداد 820 هزار کد معاملاتی صادر شده است که این عدد در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و پانصد هزار عدد رسیده است.

وی با اشاره به بحث آزادسازی سهام عدالت گفت: به دلیل آزاد سازی این سهام، 49 میلیون و 150 هزار نفر به دارندگان کد سهام داری اضافه می شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: با برقراری ارتباط آنلاین میان سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد، صحت سنجی اسناد با دقت و سرعت بیشتری انجام می شود و این کار باعث بزرگتر شدن بازار سرمایه می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صدور-یک-میلیون-و-پانصد-هزار-کد-معاملاتی-در-سه-ماهه-نخست-امسال.bos