شماره: 516356 تاریخ : 1399/04/31-10:35:10

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد:

صدور ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان صادراتی با حداقل بروکراسی و امتیازات ویژه

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: صدور ضمانت نامه جهت شرکت های دانش بنیان صادراتی در فاز اول با حداقل بروکراسی و با امتیازات ویژه صورت می گیرد.

به گزارش بانک و صنعت، جلسه مشترک مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، با مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران عامل دو صندوق توسعه زیست فناوری و تجهیزات پزشکی با هدف بررسی راه های همکاری فی مابین، برگزار شد.

محمد حسین مقیسه «مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک»، به تشریح حوزه کاری و خدمات صندوق پرداخت و بیان کرد کرد: اولویت اصلی صندوق خدمات رسانی به شرکت های دانش بنیان و صادراتی بوده و همیشه نگاه ویژه به شرکت ‎های دانش بنیان وجود داشته است. به همین دلیل، صدور ضمانت نامه جهت شرکت های دانش بنیان صادراتی در فاز اول با حداقل بروکراسی و با امتیازات ویژه صورت می گیرد.

وی افزود: صندوق ضمانت آمادگی دارد جهت گسترش و تعمیق همکاری ها، آموزش تخصصی لازم بویژه در حوزه اعتبار سنجی را به کارشناسان معرفی شده از سوی صندوق ها، ارائه کند.

در ادامه جلسه، محبوب پناهی عضو هیات مدیره و معاون فنی و برنامه ریزی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: امکان ساماندهی همکاری و ارائه خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان در سراسرکشور در قالب یک تفاهم نامه امکان پذیر خواهد بود.

محمدصادق محمدیاری معاون مالی و اقتصادی صندوق نیز، فراهم شدن امکان صدور ضمانت نامه توسط صندوق به نفع شرکت ها و صندوق ها را، جزو پیشنهادهای امسال صندوق به مجمع اعلام کرد.

در این نشست، روح الله استیری «مدیر کل دفتر توسعه کسب وکار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» مطالبی را در خصوص تعداد شرکت های دانش بنیان تایید صلاحیت شده در کشور، شرکت های خلاق و فعال در زمینه صنایع فرهنگی، وجود پارک های فناوری و میزان اشتغال در این مجموعه ها بیان کرد و افزود: مهم ترین دغدغه اصلی این شرکت ها تامین مالی بوده و به همین خاطر اصلی ترین درخواست ما حمایت از صنایع کوچک در حوزه صنایع دانش بنیان صادراتی و همچنین شرکت های مهم در حوزه سلامت و IT است.

در پایان نشست، مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه همکاری فی مابین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تهیه و ارائه شود. همچنین توافق شد تا هماهنگی لازم از سوی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در برگزاری یک ویدئو کنفرانس جهت تشریح خدمات صندوق برای صندوق ها و شرکت های دانش بنیان سراسر کشور در آینده نزدیک صورت پذیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صدور-ضمانت-نامه-برای-شرکت-های-دانش-بنیان-صادراتی-با-حداقل-بروکراسی-و-امتیازات-ویژه.bos