شماره: 313648 تاریخ : 1396/10/23-12:22:09

مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد:

صدور رای هیات های تشخیص مطالبات بر اساس رعایت حقوق طرفین

با همکاری ادارات کل فرهنگی واجتماعی بیمه شدگان ، وصول حق بیمه و تامین اجتماعی استان یزد کارگاه یک روزه آموزشی هیاتهای بدوی تشخیص مطالبات شعب تامین اجتماعی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیر کل وصول حق بیمه سازمان  تامین اجتماعی در این کارگاه، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این دوره های آموزشی در استانها، رعایت حق الناس در قبال سازمان و کارفرمایان را ضرورت وجودی هیاتهای تشخیص مطالبات سازمان دانست وگفت : با دقت نظر و آموزشهای لازم می توان به این مهم دست یافت .

مهرداد قریب در خصوص نحوه برگزاری هیاتهای تشخیص مطالبات افزود: باید قبل از صدور هرگونه رای به نحوه انشاء آن توجه ویژه داشت وحتما قبل از نگارش نهایی پیش نویس آن به رویت تمامی اعضاء هیات برسد تا واژه یا واژگان مبهم باعث تضییع حقوق سازمان و ذینفعان آن نشود.
وی با اشاره به تسریع رسیدگی در پرونده های هیاتهای تشخیص مطالبات روند رسیدگی و کیفیت بررسی پرونده ها در استان یزد را خوب وقابل قبول ارزیابی کرد .
قریب، حمایت شرکای سازمان تامین اجتماعی اعم از کارفرمایان، بیمه شدگان ودولت را جزء لاینفک رسیدن به نقطه مطلوب در تعامل با شرکای اجتماعی دانست و از تحقق حداکثری آن در استانها ابراز رضایت کرد.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگاه، اطلاع از نظر شرکای اجتماعی در خصوص نحوه اجرای صحیح قانون و آیین نامه های مربوطه، همدلی و همراهی جهت ایجاد وحدت رویه در خصوص اجرای کامل قانون ، مرور وبازخوانی قوانین مربوطه، مرور مسئولیت های قانونی و شرعی صنفی هریک از اعضاء هیاتها را از اهداف مهم برگزاری این کارگاه آموزشی دانست .
عادل علایی با مهم بر شمردن رسالت و جایگاه هیاتهای تشخیص مطالبات آن را نماد واقعی سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی دانست وافزود: اعضای هیاتهای مطالبات با توجه به ترکیب آنها در واقع نماینده شرکای اجتماعی این سازمان اعم از بیمه شده ، کارفرما و دولت هستند و مهمترین رسالت هیاتهای مذکور را امانتداری، بی طرفی ، اعتمادسازی و مرجعی مطمئن برای یک داوری عادلانه جهت رسیدگی به اعتراضات کارفرمایان است به گونه ای که  حقوق هیچ یک از شرکای اجتماعی بهنگام رسیدگی بر دیگری ارجعیت نداشته و مبنای داوری قوانین و مقررات، رعایت حق و انصاف باشد .
مدیر کل تامین اجتماعی یزد نیز، ارتقاء عملکرد هیاتهای بدوی تشخیص مطالبات را از نکات برجسته و مثبت اینگونه کارگاههای آموزشی دانست وابراز امیدواری کرد با برگزاری این دوره های آموزشی گامی بلند در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمان برداشت .
محمد صابری افزود : به دلیل تعاملات خوب و ارتباط تنگاتنگ با شرکای اجتماعی به خصوص کارفرمایان در استان شاهد فضایی مطلوب در رسیدگی به پرونده های هیاتهای تشخیص مطالبات هستیم .
وی وجود این فضای صمیمانه را مرهون خدمات همکاران خود در شعب و همچنین بینش بالای نمایندگان کارگران وکارفرمایان در هیاتهای بدوی تشخیص مطالبات شعب بر شمرد و گفت:امیدواریم با تلاش و مساعی بیشتر در این حوزه شاهد رضایت حداکثری مخاطبان سازمان باشیم به گونه ای که علاوه بر وصول مطالبات قانونی سازمان به عنوان یک سازمان بین النسلی شاهد رونق تولید واشتغال در سطح استان باشیم .
مرور آخرین دستورالعملهای هیات های تشخیص مطالبات توسط کریمی پاشایی سرپرست دبیرخانه هیات تشخیص مطالبات نیز بخش دیگری از این نشست آموزشی بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صدور-رای-هیات-های-تشخیص-مطالبات-بر-اساس-رعایت-حقوق-طرفین.bos