شماره: 464377 تاریخ : 1398/02/22-03:02:58

سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اعلام کرد:

صدور 300 میلیارد ریال ضمانت نامه از سوی صحا برای انعقاد قرارداد بخش خصوصی و تعاونی

سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 300 میلیارد ریال ضمانت نامه از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است و شرایط برای انعقاد قرارداد بخش خصوصی و تعاونی تا سقف 3 هزار میلیارد ریال فراهم ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، افسانه منصف با بیان این مطلب، افزود: ضمانت نامه های صادر شده این صندوق در سال گذشته بستر انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و تعاونی را در مجموع به مبلغ 7 هزار میلیارد ریال فراهم آورد.

وی با اشاره به زمینه های حمایتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بیان کرد: این صندوق از شرکت های خصوصی و تعاونی فعال در حوزه الکترونیک حمایت هایی را در قالب اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه انجام می دهد.
سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه های فعالیتی این صندوق گفت: خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری های پیشرفته، ارائه آموزش های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، گسترش همکاری های فنی و اقتصادی و بین المللی برای ارتقای صادرات از جمله فعالیت های این صندوق است.
منصف در ادامه افزود: یکی از مواردی که در سالهای گذشته با اولویت بالا مورد توجه صندوق واقع شده جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است که در این موضوع توفیقاتی نیز داشته است.
وی با بیان اینکه این صندوق در حال حاضر در حوزه حمایت از صنایع الکترونیک فعالیت می کند، تصریح کرد: البته در اجرای بند 2 ماده 69 احکام دائمی قانون برنامه، به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تبدیل شده ایم و به عبارتی حیطه فعالیت ما به 11 زیر مجموعه گسترش یافته که در صورت تصویب اساسنامه نهایی آن توسط شورای محترم نگهبان چتر حمایتی صندوق گسترده تر خواهد شد.
سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان بر لزوم اصلاح مقررات و افزایش جاذبه های سرمایه گذاری در کشور تأکید کرد و افزود: یکی از عواملی که به تثبیت اقتصادی کشور کمک می کند تثبیت نرخ ارز است و هر سرمایه گذاری برای ورود به یک سیستم سرمایه گذاری قطعاً بدنبال امنیت و ثبات اقتصادی می باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صدور-300-میلیارد-ریال-ضمانت-نامه-از-سوی-صحا-برای-انعقاد-قرارداد-بخش-خصوصی-و-تعاونی.bos