شماره: 519051 تاریخ : 1399/06/17-10:11:58

بر اساس داده های گمرک چین؛

صادرات ماه آگوست چین فراتر از انتظار شد

داده های اداره کل گمرک چین امروز منتشر شد و نشان داد در ماه آگوست، ارزش دلاری صادرات این کشور فراتر از انتظارات کارشناسان شده و 9.5 درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سی ان بی سی، داده های اداره کل گمرک چین امروز منتشر شد و نشان داد در ماه آگوست، ارزش دلاری صادرات این کشور فراتر از انتظارات کارشناسان شده و 9.5 درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

در همین حال، ارزش دلاری واردات در ماه آگوست 2.1 درصد نسبت به سال گذشته افت کرده؛ این در حالی است که اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی می کردند صادرات در ماه آگوست 7.1 درصد جهش کرده و از جهش 7.2 درصدی آن در ماه جولای هم کمتر شود.

این کارشناسان پیش بینی کرده بودند که واردات چین در این ماه 0.1 درصد رشد کند، در حالی که در ماه جولای 1.4 درصد افت کرده بود.

در ماه آگوست تراز تجاری چین مثبت شد و این کشور توانست 58.93 میلیارد دلار مازاد تجاری ثبت کند، در حالی که اقتصاددانان پیش بینی می کردند 50.50 میلیارد دلار مازاد تجاری ثبت شود؛ همچنین تراز تجاری چین در ماه جولای 62.33 میلیارد دلار شده بود.

بو ژوئانگ، اقتصاددان ارشد امور چین در شرکت تی اس لومبارد می گوید: صادرات قدرتمند چین در 2 ماه متوالی رشد اقتصادی این کشور در نیمه دوم امسال را تقویت خواهد کرد.

داده های اداره گمرک نشان داد که ارزش یوآنی صادرات چین در ماه آگوست، 11.6 درصد نسبت به سال قبل جهش کرده، در حالی که ارزش یوآنی واردات 0.5 درصد افت داشته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صادرات-ماه-اگوست-چین-فراتر-از-انتظار-شد.bos