شماره: 490700 تاریخ : 1398/06/22-03:54:07

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد؛

صادرات بیش از 3 میلیارد و 900 میلیون دلار به عراق، در 5 ماه نخست سال

حسینی گفت: در 5 ماه نخست امسال بیش از 3 میلیارد و 900 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید حسینی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره شرایط ویژه صادرات ایران به عراق در ایام ویژه اربعین، اظهار کرد: در5 ماهه نخست امسال بیش از 3 میلیارد و 900 میلیون دلار به عراق صادرات داشتیم که چیزی حدود 500 میلیون دلار بیشتر از سال گذشته بوده است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه بخشی از این افزایش صادرات نسبت به سال گذشته مربوط به صادرات گاز بوده است، افزود: خوشبختانه در روند صادرات کالایی، مشکلی وجود ندارد و روند عادی در جریان است.
حسینی ادامه داد: صادرات از مرزهای کرمانشاه و ایلام همانند سال گذشته ادامه دارد اما در کردستان با کاهش صادرات مواجه هستیم چرا که دلیل این کاهش صادرات، بخاطر بازسازی اولیه ( یکسری تعمیرات جزئی) در مرز کردستان آن هم از طرف کشور عراق بوده است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه ممنوعیت عراق صادرات از مرز کردستان، تنها برای ایران نیست و ترکیه را هم شامل می شود، اظهار کرد: اخیرا  صادرات مرغ و تخم مرغ ممنوع اعلام شده است، همچنین کشور عراق ورود 83 قلم کالا از ترکیه به کشورش را ممنوع اعلام کرده است.
به گفته حسینی، مرزها به خاطر عید قربان  تقریبا تعطیل بود اما بعد از مراسم روز عاشورا تا اربعین زائران از همه کشورهای دنیا به عراق سفر می کنند و انتظار می رود که در شهریور صادرات به عراق رشد قابل توجهی داشته باشد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ادامه از نرم افزار مسافرز که با همکاری دانشگاه تهران و صرافان راه اندازی شده است خبر داد و تصریح کرد: این نرم افزار به مسافرانی که به عراق سفر می کنند این کمک را می کند که بتوانند ارز مورد نیاز و همچنین تهیه سیم کارت مورد نیاز سفر را تهیه کنند. از طریق این نرم افزار که به همت نخبگان ایرانی طراحی شده و توسط بخش خصوصی تامین مالی شده است، میتوان موکب ها را مکان یابی و حمل و نقل بار را انجام داد، البته این نرم افزار قابلیت های دیگری همچون رزرو هتل، خرید بلیط را  هم برای زائران به همراه دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صادرات-بیش-از-3-میلیارد-و-900-میلیون-دلار-به-عراق-در-5-ماه-نخست-سال.bos