شماره: 490339 تاریخ : 1398/06/11-02:11:52

شهروند محوری نقطه قوت خدمات پستی است

توجه به موضوع شهروند محوری و تهیه زیرساخت های لازم، نقطه قوت شرکت ملی پست در ارایه خدمات است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، در پنجمین دوره ارزیابی دولت الکترونیک، نظم و انسجام درون سازمانی در ارایه اطلاعات و ارایه کاملا الکترونیکی تمام خدمات از دیگر نقاط قوت شبکه پستی عنوان شد.

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سال 1395 به صورت مستمر در دوره های سه ماهه نسبت به ارزیابی کیفیت وبگاه ها و خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، براساس "مدل بلوغ" اقدام می کند.

شرکت ملی پست از دور سوم در این ارزیابی شرکت کرد که در این مرحله در بین 93 دستگاه دولتی موفق به کسب رتبه 35، در دوره چهارم موفق به کسب رتبه 65 و در نوبت پنجم با جهش قابل ملاحظه ای، موفق به کسب رتبه 26 شد.

در این دوره ارزیابی که 13 خدمت شرکت ملی پست مورد سنجش قرار گرفته (بیشترین تعداد خدمت در بین شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، این شرکت شاهد 21 درصد افزایش در مرحله حضور در وب، 34 درصد در مرحله مشارکتی و 34 درصد تراکنشی بوده است.

این خدمات و سرویس ها شامل: پست پیشتاز، سفارشی، ویژه، پست یافته، پاسخگویی به شکایات، تمبریادبود، سفارش کارت پستال، ارایه کدپستی و نشانی استاندارد، بازار الکترونیک، صندوق پست الکترونیک، صندوق پستی شخصی مجازی و محاسبه گر نرخ پستی است.

در بین 11 دستگاه تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پست با کسب  70.5 درصد، پس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، پست بانک و شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

مدل پنج مرحله ای بلوغ که در ارزیابی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است، منطبق بر ویژگی های دولت الکترونیکی در ایران شامل مرحله حضور در وب با هدف اطلاع رسانی، مرحله تعاملی با هدف امکان تعامل الکترونیکی با دولت، مرحله تراکنشی با هدف تکمیل خدمت الکترونیکی، مرحله یکپارچگی با هدف تعاملات مبتنی بر یکپارچگی و مرحله مشارکتی با هدف افزایش مشارکت عموم در تصمیمات دولت است.

ارزیابی نوبت اول در زمستان 1395 با 60 نهاد دولتی، ارزیابی دوم در تابستان 1396 با 83 نهاد، نوبت سوم در زمستان 1396 با 93 نهاد، نوبت چهارم در تابستان 1397 با 93 نهاد و نوبت پنجم در زمستان 1397 با 105 نهاد دولتی انجام شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با به دست آوردن امتیاز کل 98/65 درصد در میانگین پنج مرحله حضور در وب، تعاملی، تراکنشی، یکپارچکی و مشارکتی بودن، در جایگاه ششم در بین 18 وزارت خانه شرکت کننده در این ارزیابی قرار گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شهروند-محوری-نقطه-قوت-خدمات-پستی-است.bos