شماره: 312332 تاریخ : 1396/10/06-03:15:42

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان:

شناسایی فراریان مالیاتی از اولویت های اداره کل است

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: شناسایی فراریان مالیاتی یکی از اولویت های اداره کل است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور، شاکر رضا مریدی، مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان اظهار داشت: فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری بیشترین سهم فرارهای مالیاتی را به خود اختصاص داده است،این قشر ردپایی از خود به جای نمی‌گذارند و به همین دلیل به‌راحتی قابل شناسایی نیستند .

وی افزود: مودیانی که فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و فرارهای مالیاتی دارند را از طریق کنترل تراکنش‌های بانکی‌ شناسایی می‌کنیم و در همین راستا گام‌های بزرگی با همکاری سایر مراجع نظارتی درون و برون‌سازمانی برداشته ایم.
مریدی از اجرای 80 درصدی طرح جامع مالیاتی در ادارات هرمزگان خبر داد و گفت: هرمزگان جزء چهار اداره پیشرو در اجرای این طرح است به غیر از ادارات سیریک و جناح که ساختمان‌های استیجاری دارند، در سایر ادارات این طرح در حال اجراست.
مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان خاطر نشان کرد:از مزایای طرح جامع مالیاتی تسریع در انجام امور مودیان،کاهش هزینه‌های وصول، شفافیت و وصول مالیات‌های واقعی و جلوگیری از فرار مالیاتی است و به همین دلیل تمام ادارات دولتی و شبه‌دولتی، شهرداری‌ها، گمرکات، بانک هاو... موظفند به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل شوند .
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در خصوص اخذ مالیات از سپرده‌گذاران در بانک‌هاگفت: سپرده‌گذاری فقط در بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی معاف از مالیات هستند که لیست این مراکز را سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شناسایی-فراریان-مالیاتی-از-اولویت-های-اداره-کل-است.bos