شماره: 518307 تاریخ : 1399/06/03-02:08:28

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

شناسایی اخلالگران بازار نهاده ها/ 120هزار تن کود در حال توزیع است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بازار نهاده ها به شدت در حال رصد است و اخلالگران این حوزه شناسایی شده اند گفت: 120 هزار تُن کود فسفاته و پتاسه در کشور در حال توزیع است.

به گزارش بانک و صنعت، کاظم خاوازی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک طرح کشاورزی در شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مباحث دنبال شده به عنوان سیاست های اصلی در جهاد کشاورزی موضوع خام فروشی و پیگیری و جلوگیری از این موضوع است که با ایجاد زنجیره های ارزش و واحدهای دولتی برای دادن تسهیلات محقق خواهد داشت.

وی با اشاره به رونق طرح کشاورزی قراردادی گفت: در کشاورزی قراردادی سود کشاورزان افزایش می یابد و اتفاق بسیار خوبی برای کشاورزی است و سبب توسعه و پایداری در کشور می شود و کشاورزی های قراردادی برای کشاورز و صنایع تبدیلی یک موفقیت محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای بخش کشاورزی حضور زنجیره تولید در کنار بخش کشاورزی است افزود: اگر این مورد به صورت زنجیره تولید اتفاق بیافتد و تشکلی از کشاورزان تشکیل شود و آنها تقاضای این کار را داشته باشند به مراتب مطلوب تر است و ما حمایت بیشتری از آنها به عمل خواهیم آورد و تاکنون 150 کشاورز در این زمینه فعال شده اند و با تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می دهیم کمک زیادی به کشاورزان و باغداران خواهد شد.

خاوازی بیان داشت: شاید ما صدها نوع از این کارخانه ها در محل های تولید نیاز داریم و کل مجموعه دولت و جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات کم بهره آمادگی دارد تا این واحدها راه اندازی شوند به شرطی که جانمایی و هماهنگی ان با وزارت کشاورزی باشد و جایی باشد که بیشینه تولید وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت نهاده های زراعی عنوان داشت: یکی از موضوعات در این خصوص کودهای شیمیایی فسفره و پتاسه است که بارگیری ها صورت گرفته و بیش از 80 هزار تن کود فسفره در حال حاضر در حال توزیع است که به زودی به دست کشاورزان می رسد و توزیع 40 هزار تن کود پتاسه نیز از بنادر آغاز شده و در خصوص نهاده ذرت هم هیچ مشکلی نداریم و در زمینه کنجاله نیز هم اکنون 150 هزار تن در حال توزیع است و تعداد زیادی کشتی هایی که بار نهاده دارند به زودی می رسند و مشکل نهاده ها حل می شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: فقط در خصوص کنجاله سویا وقفه داشتیم که بانک مرکزی و وزارت صمت کمک کردند و روزانه پیگیر واردات نهاده ها هستیم و امیدواریم بازار نهاده های دامی در کنجاله سویا حل شود.

وی در ارتباط با نظارت بر توزیع نهاده ها گفت: در این زمینه از قوه قضائیه تقاضا کردیم که نهایت همکاری را با ما داشته باشند و در این راستا به زودی خبرهایی می شنویم که بسیاری از کسانی که در این مسیر اخلال ایجاد کرده اند شناسایی و دستگیر خواهند شد و بازار به شدت در حال رصد است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شناسایی-اخلالگران-بازار-نهاده-ها-120هزار-تن-کود-در-حال-توزیع-است.bos