شماره: 510801 تاریخ : 1399/01/25-01:19:33

سازمان جهانی گمرک اعلام کرد؛

شناسایی HS کد کالاهای مرتبط با کووید 19

سازمان جهانی گمرک طی همکاری با سازمان جهانی بهداشت، کد تعرفه گمرکی کالاهای مربوط به کووید 19 را احصا و روی وب‌سایت این سازمان برای اطلاع و آگاهی تجار و بازرگانان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی اتاق تهران، اختلافات بر سر شناسایی محصولات شیمیایی و تجهیزات مربوط به مقابله با ویروس کرونا موجب آن شد که سازمان جهانی گمرک و سازمان بهداشت جهانی نسبت به شناسایی HS کد کالاها و تجهیزات این بخش اقدام کرده و فهرست کدهای تعرفه مربوط به کووید 19 را در 12 صفحه احصا و برای اطلاع فعالان اقتصادی و گمرک کشورها روی وب‌سایت سازمان جهانی گمرک به نشانی www.wcoomd.org منتشر شود.

در اطلاعیه مربوط به انتشار HS کدهای خاص مربوط به کالاها و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا که روی وب‌سایت سازمان جهانی گمرک منتشر شده، توصیه شده‌است که تجار و بازرگانان برای اطلاع از کم و کیف کد تعرفه‌های اعلامی، با گمرک کشورهای خود مشورت کنند.

فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانند از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن اتاق تهران یا برقراری تماس با شماره 1866 سوالات خود را با مشاور گمرکی اتاق تهران مطرح کنند.

کد تعرفه گمرکی کالاهای مربوط به کووید 19 با همکاری سازمان جهانی گمرک و سازمان بهداشت جهانی احصا و اعلام شد تا بازرگانان با اطلاع دقیق نسبت به تجارت این کالاها اقدام کنند و گمرکات کشورها نیز احتمالاً تسهیلات ویژه‌ای در این حوزه قائل شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شناسایی-HS-کد-کالاهای-مرتبط-با-کووید-19.bos