شماره: 312005 تاریخ : 1396/10/03-01:39:28

شماره 134 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

یکصد و سی و چهارمین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه 3 دی ماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ «رفاه در پیچ و خم بودجه 97» با موضوع «بررسی آماری و تحلیلی لایحه بودجه از نگاه اولویتهای رفاهی و انتظارات نیروهای مولد کشور»، عنوان نخست صفحه اول این شماره آتیه نو را به خود اختصاص داده است. در این مطلب، اعتبارات هزینه ای بودجه دولت، تملک دارایی های سرمایه ای، هزینه های دولت برای رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اعتبار هزینه­ای بهزیستی، اعتبارات تامین اجتماعی، بودجه وزارت کار و رفاه اجتماعی، اعتبارات بیمه سلامت ایران و اعتبارات کمیته امداد مورد بررسی قرار گرفته اند.

«بودجه رفاهی، عبور از یک بدهی بزرگ» عنوان مطلب دیگری است که در آن به موضوع لایحه بودجه سال آینده و بررسی اولویتهای رفاهی و تامین اجتماعی پرداخته شده است. در این گزارش تحلیلی نیز حذف تعدادی از یارانه بگیران، معضل کسری منابع نظام سلامت، مطالبات تامین اجتماعی، تشکیل صندوق رفاه اجتماعی و ... مورد بررسی قرار گرفته اند.

همچنین در این شماره آتیه نو مطالب دیگری با عناوین «لایحه بودجه با رویکرد رفاه چکش کاری می شود»، «رفاه جایگزین یارانه می شود؟»، «چالشهای رونق اشتغال و رفاه اجتماعی در سال 97» و «غفلت­های بودجه از تامین اجتماعی» درج شده است که به همین موضوع اختصاص دارند. یادداشتهایی نیز به قلم فرشاد مومنی، حسین راغفر، مهدی تقوی، مرتضی افقه، کیوان مرتضوی و حسن صادقی درج شده که در آنها به مطالبات بخش کارگری و اولویتهای رفاهی پرداخته شده است.

جشنواره موسیقی نواهای کار

از دیگر موضوعاتی که در شماره اخیر هفته نامه آتیه نو به آن پرداخته شده «نخستین جشنواره موسیقی آوای جامعه کار و تلاش» است که به همت دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری و همیاری هنرمندان عرصه موسیقی کشور طی روزهای 27 تا 29 آذر ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی – ورزشی تلاش برگزار شد. در این خصوص گزارش جشنواره با عنوان «نواهایی که کارگران سر می دهند»، گفتگو با بی­نظیر جلالی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار با عنوان «پیش از آن که موسیقی کار منسوخ شود» و گفتگو با هوشنگ جاوید، دبیرعلمی جشنواره با عنوان «به اصالت بها بدهیم» در این شماره درج شده است.

کارفرمایان چگونه بیمه شوند؟

در این شماره از آتیه نو هم همانند شماره های پیشین، محمد حسین قشقایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوالات بیمه ای خوانندگان و مخاطبان پاسخ گفته است. سوالات بیمه ای خوانندگان در این شماره به نحوه بیمه شدن کارفرمایان اختصاص دارد.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 134 هفته نامه آتیه نو

در زندگی واقعی معلولان اثربخش باشیم

گام عملی برای مدیریت پوشش بیمه ای داروها

کارگاهی کوچک که به صادرات رسید

مهمانی نقاشی­ها

آنها که حادثه را از ریلها دور میکنند

نان مجانی در دل سیستان

آیا فضای مجازی ما را غمگین میکند؟

خوراکی های معده نابود کن

و ...

برای مشاهده آرشیو هفته نامه آتیه نو کلیک نمایید


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شماره-134-هفته-نامه-اتیه-نو-منتشر-شد.bos