شماره: 510746 تاریخ : 1399/01/24-01:44:53

شرکت‌های بیمه‌ای در ماجرای شیوع ویروس کرونا فقط نظاره‌گر بودند!

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای بهساز ملت بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای تاثیر چندانی ندارد زیرا به همان نسبت در شرکت‌های بیمه‌ای هم خسارت کمتری پرداخت می‌شود .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امیرحسین قربانی درخصوص آسیبی که شیوع ویروس کرونا به صنعت بیمه وارد کرده گفت: هنوز برای تعیین میزان آسیب به صنعت بیمه زود است شیوع ویروس کرونا حتما آثاری بر صنعت بیمه می گذارد ولی در سودآوری شرکت ها تاثیر چندانی ندارد زیرا به همان نسبت خسارت کمتری هم پرداخت می شود به طورمثال حوادث جاده ای در نوروز امسال کم بوده و تعداد کشته ها هم کمتر بوده و تمامی این مسائل باید دیده شود.

وی ادامه داد: هر اتفاقی دوجنبه مثبت و منفی دارد اگر تهدیدی اتفاق افتاد درکنارش فرصتی هم می تواند باشد تمامی شرکت های بیمه ای در ماجرای کرونا فقط نظاره گر بودند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه ای بهساز ملت اظهارکرد: تنها شرکتی که حرکتی مثبت انجام داد شرکت بیمه ایران بود که با تعریف یک سبد بیمه ای که درآن انواع بیمه نامه های حوادث ودرمان مختص جامعه پزشکی بود به بیمه گزاران ارائه کرد.

قربانی تصریح کرد:یکی از مشاغلی که می تواند کمتر ازمابقی مشاغل آسیب ببیند صنعت بیمه است زیرا در بخش بیمه نامه های تمدیدی می تواند با یک تلفن درخواست را بگیرد و واریز هم از طرف بیمه گزار آنلاین انجام می شود و بیمه نامه صادر می شود.

وی تاکید کرد: درشرایط حاضرشرکت های بیمه ای می توانستند با تبلیغ در زمینه خدمات بیمه ای که برای این بیماری وجود دارد جذابیت ایجاد کنند زیرا خیلی از افراد گمان می کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیمه نامه عمر فروخته نمی شود در حالیکه اصلا اینگونه نیست.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه ای بهساز ملت افزود: سبد پرتفوی شرکت های بیمه ای نشان می دهد که 60 تا 70 درصد از سبد پرتفوی خیلی از شرکت ها بیمه نامه شخص ثالث وتکمیل درمان است که خودکار تمدید می شود و اصلا نیاز به بازاریابی ندارد و کارنامه صنعت بیمه در این سال ها در زمینه بازاریابی به حدی ضعیف بوده که وقتی اتفاقی همانند شیوع ویروس کرونا می افتد مشکل خاصی ایجاد نمی شود و تنها در فروش بیمه نامه های عمر تاثیر دارد.

 قربانی گفت: اگر صنعت بیمه زودتر به این فکر افتاده بود و صدور بیمه نامه ها را تا آنجایی که امکان دارد و محدودیت ها و ساختارها اجازه می دهد آنلاین انجام می داد تا اشخاص از منازل خود بیمه نامه تهیه کنند امروزحداقل زیان را داشتند و درس بزرگی که کرونا به صنعت بیمه داده است این است که هرچه زودتر فروش آنلاین بیمه نامه را راه اندازی کند و فروش سنتی را با تمام مزایا و مصیبت ها کنار بگذارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شرکت‌های-بیمه‌ای-در-ماجرای-شیوع-ویروس-کرونا-فقط-نظاره‌گر-بودند.bos