شماره: 516797 تاریخ : 1399/05/06-02:16:42

فتاح خبر داد:

شرکای بانک سینا با اعطای وام قرض الحسنه مخالف هستند

رئیس بنیاد مستضعفان هدف از پیشنهاد تاسیس بانک و یا صندوق در این بنیاد را خدمات دهی به مناطق محروم عنوان کرد و گفت: شرکای ما در بانک سینا با اعطای وام قرض الحسنه مخالفت دارند چرا که وام قرض الحسنه سودی را باز نمی گرداند.

به گزارش بانک و صنعت، پرویز فتاح ظهر امروز (دوشنبه) و بعد از ارائه گزارش عملکرد یکساله بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه چرا با وجود داشتن بانک سینا، از بانک مرکزی درخواست مجدد تاسیس بانک داشتید، گفت: موسس بانک سینا بنیاد مستضعفان است.

وی ادامه داد: طبق قانون بنیاد مستضعفان اکنون صاحب 33 درصد این بانک است و شرکای ما با اعطای وام قرض الحسنه مخالفت دارند، چرا که وام قرض الحسنه سودی را بازنمی گرداند و شرکای ما با پیشنهادات ما برای اعطای وام بدون سود مخالفت می کنند.

فتاح با بیان اینکه اکنون با محدودیت قانونی برای اعطای وام به محرومان مواجه هستیم ادامه داد: حتی حاضر هستیم مجوز تاسیس صندوق به ما بدهند تا از منابع خود بنیاد بتوانیم وام اعطا کنیم و گردش حساب داشته باشیم.

وی گفت: این تجربه موفق را در کمیته امداد نیز داشتیم و می توانید سوال کنید چقدر سازمان های حمایتی از تاسیس صندوق کمیته امداد راضی هستند، هیچ بانکی از ارائه تسهیلات بدون سود به محرومان حمایت نمی کند، شعبات خود را در مناطق مرفه تاسیس می کنند وحال اینکه قصد ما این است تا در مناطق محروم کشور بانک داشته باشیم.

فتاح در پاسخ به سوالی در خصوص درآمد بنیاد از عوارض منطقه یک آزادراه تهران - شمال، گفت: آزادراه چند روز بعد از افتتاح به دلیل شیوع کرونا بسته شد که باعث کاهش در آمد شد، با این حال در چند هفته اخیر که مجددا محدودیتی برای سفرها در نظر گرفته نشد درصد پرداخت عوارض به 70 درصد رسید.

فتاح گفت: تا هفته گذشته 7 میلیارد واریزی عوارض به بنیاد رسید که بخشی از آن هزینه آزادراه و بخشی صرف محرومیت زدایی خواهد شد.

وی درباره ساختمان پلاسکو و آخرین جزئیات تکمیل آن نیز گفت: مشکلات اصلی پلاسکو حل شده است و اختلافات با کسبه و شهرداری نیز حل شده است با وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران جلساتی داشتیم، نهایتاً موضوع پلاسکو به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت و مصوبه گرفت و این مصوبه فصل الخطاب شد.

فتاح ادامه داد: نمای پلاسکو نیز به زودی نصب می شود. تنها اختلافاتی در مورد پارکینگ پلاسکو وجود دارد ما اعلام کردیم که در صورت اجبار شهرداری به تاسیس پارکینک تعداد مغازه ها کم می شود.

وی با اشاره به حل اختلافات با شهرداری تهران، گفت: شهردار منطقه 12 اعلام کرده است به زودی پروانه پلاسکو تأیید می شود. مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی این است که پلاسکو بدون پارکینگ ساخته شود و ما موظف به بازسازی پارکینگ متروکه پروانه در کنار ساختمان پلاسکو شدیم که آن را مقاوم سازی و نوسازی می کنیم و تحویل شهرداری می دهیم.

فتاح گفت: 200 میلیارد تومان در پلاسکو هزینه کردیم در حالی که این وظیفه ما نبود؛ اما به هر حال 300 نفر از کسبه ذینفع هستند.

وی گفت: به زودی با شهردار تهران در محل پلاسکو حضور می یابیم و اعلام می کنیم که مشکل رفع شده است و اختلاف نظر نداریم و امیدواریم پلاسکو تا پایان سال تکمیل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شرکای-بانک-سینا-با-اعطای-وام-قرض-الحسنه-مخالف-هستند.bos