شماره: 512106 تاریخ : 1399/02/14-11:42:39

شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران:

شروع مجدد طرح انتقال آب بهشت آباد منوط به اخذ مجوزهای قانونی است

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در واکنش به فضاسازی رسانه ای اعلام کرد: شروع مجدد طرح انتقال آب بهشت آباد منوط به اخذ مجوزهای قانونی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این شرکت با صدور بیانیه ای نسبت به فضاسازی های رسانه ای در باره شبهات ایجاد شده در خصوص طرح های انتقال آب واکنش نشان داد.

بیانیه این شرکت تاکید دارد: طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران(بهشت آباد) با هدف تامین آب شرب، پس از مطالعات اولیه و اجرای یک کیلومتر تونل آب رسانی با تصمیم متخذه در سیزدهمین جلسه شورای عالی آب در سال 1393 به این شرکت برای اجرا ابلاغ شد.

بیانیه مذکور ادامه داده است: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بکارگیری خدمات مشاوره ای و تشکیل پانل های تخصصی با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی فقط تامین آب شرب استان اصفهان از طریق طرح بهشت آباد را مورد تایید قرارداد.

بیانیه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داده است: بر این اساس بارگیری بر روی زاینده رود به نسبت مطالعات قبلی به کمتر از نصف کاهش یافت.

این بیانیه تاکید دارد: این مطالعه و بازنگری در چهلمین جلسه شورای عالی آب مطرح و مقرر شد تا این شرکت مطالعات را تا مرحله نهایی به انجام برساند.

بدیهی است وزارت نیرو همچون سایر طرح ها با استفاده از کارشناسان و مشاوران صاحب صلاحیت گزینه های مختلف را بررسی و پس از انتخاب گزینه برتر در مراجع ذیصلاح نسبت به اخذ مجوز های قانونی اقدام خواهد کرد.

اجرای طرح بهشت آباد از سال 93 متوقف بوده و شروع مجدد آن منوط به اخذ مجوز های قانونی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شروع-مجدد-طرح-انتقال-اب-بهشت-اباد-منوط-به-اخذ-مجوزهای-قانونی-است.bos