شماره: 490189 تاریخ : 1398/06/09-02:17:49

یک مقام مسئول خبر داد

سیاست جدید وزارت راه در راهسازی روستایی/ بهسازی راه‌های مالرو

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از سیاست و رویکرد جدید دولت و وزارت راه برای تکمیل طرح‌های مربوط به راه‌های روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اکبری افزود: به طور کلی در گذشته با توجه به متفاوت بودن شرایط اقتصادی کشور، طرح‌هایی که در بخش راه‌های روستایی تعریف شده امروز با وضعیت مالی دولت به نتیجه نمی‌رسد. 

وی گفت: با توجه به رشد نرخ تورم و افزایش قیمت دستمزد و مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر، تکمیل این طرح‌ها با شرایط اقتصادی فعلی مملکت امکان پذیر نیست. 

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سنوات گذشته با توجه به متفاوت بودن شرایط اقتصادی کشور طرح‌های مربوط به راه‌های روستایی با عملیات سنگین راه سازی تعریف شده که این طرح‌ها با وضعیت اقتصادی امروز دولت به نتیجه نخواهد رسید. 

وی گفت: زمانی که راه‌های روستایی در اختیار وزارت جهاد سازندگی بود دولت همانند سایر نقاط جهان با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان ممکن با امکانات خود جاده‌های روستایی را احداث می‌کرد. 

آقای اکبری اضافه کرد: در هیچ جای دنیا برای راه‌های روستایی عملیات سنگین راه سازی به خصوص در مناطق کوهستانی تعریف نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: سیاستی که به تازگی از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده همان سیاست دوران جهاد سازندگی است یعنی با امکانات و ماشین آلات در اختیار دولت بخشی از راه‌های روستایی که عملیات راه سازی سنگین در گذشته تعریف شده در شرایط فعلی متوقف و همان راه‌های مالروی روستاها بهسازی، ابنیه و پل‌ها تکمیل و همینطور قوس‌ها و شیب این راه‌ها اصلاح و در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیر پوشش آسفالت قرار گیرد. 

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: بدون شک با این روش تا پایان دولت دوازدهم می‌توان نصف تعهدات دولت در بخش راه‌های روستایی کشور را جامه عمل پوشاند. 

اکبری ادامه داد: همه کارشناسان و دست اندرکاران به خصوص بدنه فعال در بخش روستایی و مناطق محروم کشور متفق القول هستند راه‌های روستایی فقط با این شیوه به نتیجه می‌رسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سیاست-جدید-وزارت-راه-در-راهسازی-روستایی-بهسازی-راه‌های-مالرو.bos