شماره: 514476 تاریخ : 1399/03/26-01:17:33

بر اساس نتایج گزارش پژوهشی پژوهشکده بیمه:

سود و زیان بیمه گرانِ درمان به طول دوره شیوع ویروس کرونا بستگی دارد

گزارش پژوهشی " آثار شیوع ویروس کرونا بر رشته بیمه درمان" ضمن ارائه تحلیل آماری از عملکرد بیمه درمان کشور، با هدف بررسی آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها و بیمه گران درمان به معرفی ریسک های تحت پوشش این رشته و کانال تاثیرگذاری پاندمی کرونا بر هزینه های درمان پرداخته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در این گزارش با اشاره به مهمترین سیاست های اتخاذ شده در دوره شیوع ویروس کرونا در ایران و برخی کشورهای جهان، راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با شیوع این ویروس(با دو رویکرد کلان و خرد) در صنعت بیمه و بازار خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

بر اساس نتایج این گزارش پژوهشی، شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلی اجباری، دورکاری و تعدیل نیرو موجب کاهش بهره وری شرکت ها می شود. کاهش بهره وری نیروی کار نیز به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا، از دست دادن شغل و کاهش درآمد رخ داده است.

همچنین شیوع این ویروس افزایش هزینه شرکت ها را در موارد هزینه های نظافتی، خدمات مراقبتی و پیشگیری از ابتلای کارکنان به خصوص در ادارات و سازمان های بزرگ در پی داشته است. پاندمی کرونا از یک سو هزینه های مربوط به تهیه کیت تشخیصی بیماری کرونا، انجام آزمایشات، تامین دارو، درمان بیماران، تجهیز و نوسازی تخت های ICU و تهیه لوازم حفاظت فردی برای کادر درمان را افزایش داده و از سوی دیگر افزایش تقاضای خدمات درمانی جدید نظیر خدمات پزشکی از راه دور(تله مدیسن) یا تقاضای بیمه نامه های خاص نظیر بیمه نامه بیماری های پاندمی را به همراه داشته است و در صورت ادامه یافتن پاندمی کرونا، افزایش در نرخ های بیمه نامه درمان نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال تعیین سود و زیان بیمه گرانِ درمان بستگی زیادی به طول دوره شیوع این ویروس و رفتار بیمه شدگان بعد از پایان یا فروکش کردن این پاندمی خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، در کنار مجموع آثار منفی این پاندمی، شیوع ویروس کرونا منجر به ارائه محصولات نوین شناسایی و درمان مبتلایان شده و ضمن گسترش ارائه خدمات غیرحضوری توسط استارت آپ ها، این فرصت را در اختیار شرکت های بیمه قرار داده که با بهره گیری از تجارب سایر کشورها در مواجه با این پاندمی، با ارائه محصولات بیمه ای جدید در حوزه درمان و تدوین برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت گامی موثر در جهت افزایش ظرفیت شبکه بهداشت و درمان کشور بردارند.

متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1210 قابل دسترسی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سود-و-زیان-بیمه-گران-درمان-به-طول-دوره-شیوع-ویروس-کرونا-بستگی-دارد.bos