شماره: 446031 تاریخ : 1397/10/25-02:52:32

کوچکی نژاد تصریح کرد؛

سواحل بکر دریای خزر فرصتی فوق العاده برای جذب گردشگر خارجی

رئیس فراکسیون گردشگری، سواحل بکر دریای خزر را فرصت اقتصادی فوق العاده برای جذب گردشگر خارجی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، جبار کوچکی‌نژاد در خصوص گردشگری دریایی و عدم استفاده از ظرفیت آن در جذب گردشگر گفت: گردشگری دریایی در کشور با توجه به سواحلی که در کشور علی الخصوص سواحل دریای خزر وجود دارد و هم چنین با توجه به تنوع آب هوایی که در این سواحل وجود دارد، می تواند شرایط فوق العاده ای را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی ایجاد کند.

لزوم رفع محدودیت های ادوات موتوری و حمل ونقل دریایی

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گردشگری دریایی بحث ادوات  موتوری و حمل نقل دریایی در کشور به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد،دچار مشکل هستیم که می توان با برنامه ریزی صحیح  این مشکلات را حل کرد.

با احداث هتل و رستوران دریایی جذب گردشگر رونق می گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در حوزه ساحل باید بسیاری از مشکلاتی که در سواحل دریا خزر وجود دارد مرتفع کرد که با رفع آنها و احداث هتل ها و رستوران های دریایی، جاذبه های توریستی دریا افزایش پیدا می کند که این اقدامات می تواند توسط بخش خصوصی صورت گرفته که البته باید حمایت دولت از آنها صورت گیرد.

کیش نمونه موفق در جذب گردشگر دریایی

وی افزود: هتلی که در جزیره کیش در دریا احداث شده، جای خالی ندارد که این وضعیت نشان دهنده ظرفیت بسیار بالا در گردشگری دریایی است که متاسفانه تاکیدی برآن صورت نمی گیرد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب وهوی معتدل خزری برای ایجاد هتل ها و رستوران های دریایی بسیار مناسب است و اگر دولت قصد افزایش گردشگر داخلی و خارجی را دارد باید برای توسعه گردشگری دریایی اقدامی صورت دهد و اگر بتواند شرایط را در سواحل خزر فراهم کند، به طور قطع؛ جذب گردشگر خارجی برای گردشگری دریایی چندین برابر خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سواحل-بکر-دریای-خزر-فرصتی-فوق-العاده-برای-جذب-گردشگر-خارجی.bos