شماره: 521137 تاریخ : 1399/07/21-10:21:00

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت:

سهمیه مواد پتروشیمی صنایع نساجی اصلاح شد

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اجرای برنامه اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع بر اساس آمار تولید و میزان خرید سال قبل، کاهش 50 درصدی سهمیه های دریافتی در عرضه هفته گذشته بورس را به دنبال داشت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صفدری افزود: اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی به منظور مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی مورد مصرف در صنایع و در راستای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز صنعت انجام شده است.

وی بیان داشت: در مجموع 686 واحد صنعتی مصرف کننده پروپلین نساجی در کشور وجود داشتند که پس از تصمیم کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی، طرح افق برای مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی و دستور اصلاح سهمیه واحدها، در عرضه هفته گذشته 407 واحد مشمول اصلاح سهمیه شدند.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت اعلام کرد: مجموع سهمیه ها پیش از این 28 هزار و 400 تن بود که بعد از اصلاح به حدود 50 درصد سهمیه قبلی و به میزان 14 هزار و 500 تن رسید.

صفدری تاکید کرد: میزان رقابت برای این نوع از مواد اولیه، نسبت به هفته گذشته به شدت کاهشی بوده و با تداوم این روند و تمهیدات موجود به طور حتم این رقابت به صفر خواهد رسید.

وی اظهار داشت: چنانچه واحدهای تولیدی که با کاهش سهمیه مواجه شده اند، در میزان سهمیه فعلی ابهاماتی دارند با مراجعه به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و ارائه اسناد مثبت مبنی بر آمار تولید و مقدار خرید از بورس در سال 98 مراتب را اعلام کنند تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سهمیه-مواد-پتروشیمی-صنایع-نساجی-اصلاح-شد.bos