شماره: 349172 تاریخ : 1397/02/29-01:22:54

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

سه هزار میلیارد تومان در بودجه 97 به طرح تاپ اختصاص یافت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص دو هزار و 500 تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح «تاپ» در قالب بودجه سال 97 خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،برات قبادیان افزود: این طرح، طرحی مبتنی بر دانش، اساتید دانشگاهی، فکر دانشمندان و ... بوده که باید تمام فعالیت‌های جامعه به این طرح سوق دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از علم در کسب‌وکارها، ارائه خدمات به مردم و توسعه کشور عنوان کرد: در این راستا از ظرفیت دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در بنگاه‌های اقتصادی کشور استفاده می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت علم و دانش دانشجویان این مقاطع درزمینه? های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت، خدمات و ... در واحدهای اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در کشور مبتنی بر حل مسئله و تقاضای جامعه نیست.

قبادیان بابیان اینکه در این راستا این تصمیم اتخاذشده که پایان‌نامه‌های این دانشجویان مبتنی بر نیاز جامعه و همچنین واحدهای اقتصادی باشد گفت: در این راستا اجرای طرح «تاپ» که در قالب آن از ظرفیت دانشجویان و همچنین علم دانش آن‌ها در واحدهای اقتصادی استفاده می‌شود و به‌نوعی زمینه برای اشتغال آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه واحدهای اقتصادی کشور در قالب این طرح بیان داشت: درمجموع در قالب این طرح 98 هزار واحد اقتصادی کشور دارای طرح «تحقیق و توسعه» می‌شوند.

 

وی همچنین از نگاه سنتی در اداره امور کشور انتقاد کرد.

برات قبادیان در کارگروه اشتغال لرستان در سخنانی با انتقاد از نگاه سنتی در اداره امور کشور اظهار داشت: باید این نگاه در راستای توسعه کشور تغییر پیدا کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تحقق توسعه پایدار کشور عنوان کرد: باید با توجه به نوع ظرفیت‌ها برای استان‌های مختلف کشور یک نسخه برای توسعه پایدار آن‌ها پیچیده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت بازنگری در نگاه اداره امور کشور بیان داشت: رویکرد جهانی به سمت توسعه پایدار بوده و این امر نیز باید در کشور ایران تحقق پیدا کند.

قبادیان از بین رفتن سوخت‌های فسیلی، اقتصاد بسته، افزایش گازهای گلخانه‌ای و ... را از دلایل نداشتن نگاه توسعه محور در کشور برشمرد و گفت: در این راستا اجرای طرح «تاپ» برای تغییر این روند در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده انرژی‌های تجدید پذیر در کشور بیان داشت: در این راستا کار توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در بنگاه‌های اقتصادی و تجاری کشور در دستور کار قرارگرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاهی در قالب اجرای این طرح عنوان کرد: در قالب این طرح تحول اساسی در حوزه کار، تولید و اشتغال کشور ایجاد می‌شود.

قبادیان با تأکید بر اینکه کشور ایران در حوزه‌های مختلف نیازمند تحول اساسی است گفت: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کشور نیز نیازمند تحول اساسی است.

وی تأکید کرد: در قالب اجرای طرح «تاپ» 15 هدف در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن، تجارت، تولید و ... مدنظر است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سه-هزار-میلیارد-تومان-در-بودجه-97-به-طرح-تاپ-اختصاص-یافت.bos