شماره: 433845 تاریخ : 1397/09/28-01:30:57

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌کند

سه دوره آموزشی حسابرسی حرفه‌ای مقدماتی، داخلی پیشرفته و مستقل پیشرفته

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران (ITECC) سه دوره آموزشی «حسابرسی حرفه‌ای مقدماتی»، «حسابرسی داخلی پیشرفته» و «حسابرسی مستقل پیشرفته» را برگزار می‌کند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اتاق بازرگانی تهران در ادامه برنامه‌ریزی‌های خود برای تقویت نیروی انسانی فعال در بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش متنوع و متعددی را برای سه ماه پایانی سال برنامه‌ریزی کرده است. دوره‌هایی که می‌تواند هم در سطوح بالای مدیریتی و هم در بدنه کارشناسی و اجرایی بنگاه و تشکل، به افزایش توان فکری و دانش مدیریتی و راهبری بینجامد.

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران در همین راستا سه دوره حسابرسی حرفه‌ای از مقدماتی تا پیشرفته را در برنامه کاری خود قرار داده که مخاطبانش فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و شاغلان حوزه مالی در بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی است. هم‌چنین تدریس در این سه دوره برعهده چهار مدرس از متخصصان حوزه مالی یعنی سعید موسوی، نظام‌الدین رحیمیان، غلامحسین شجری و اشرف جعفری است که سرفصل‌های متفاوت اما مرتبطی را در این سه دوره تدریس خواهند کرد.

 دوره آموزشی حسابرسی حرفه‌ای مقدماتی

این دوره به مدت 24 ساعت آموزشی در روزهای یکشنبه از ساعت 16 تا 20 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 برپا می‌شود. نخستین جلسه این دوره نیز روز یکشنبه 23 دی ماه خواهد بود.

در این دوره سرفصل‌هایی چون مفاهیم نظری گزارشگری مالی و استاندارد حسابداری، نکات کاربردی استانداردهای حسابرسی مستقل و آشنایی با فرآیند و مراحل اجرای آن، استانداردهای بین‌المللی کار حرفه‌ای حسابرسی داخلی، مبانی چارچوب فرآیند یکپارچه حسابرسی داخلی و چرخه حسابرسی، شناخت نظام‌های کنترل داخلی و بررسی اجزای سیستم کنترل داخلی، شناخت چارچوب نظری کنترل‌های داخلی، آشنایی با نحوه شناخت و ارزیابی شواهد حسابرسی و نمونه‌گیری، حسابرسی مبتنی بر ریسک وعناصر تشکیل‌دهنده، حسابرسی سیستم‌های کامپیوتری، تشریح منشور فعالیت کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی شرکت‌های سهامی عام بورس و ... تدریس می‌شود.

 دوره آموزشی حسابرسی داخلی پیشرفته

این دوره به مدت 52 ساعت آموزشی در روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 20 برپا می‌شود. نخستین جلسه این دوره نیز روز شنبه 22 دی ماه خواهد بود.

در این دوره سرفصل‌هایی چون روش‌های شناخت محیط عملیاتی کارفرما توسط حسابرس داخلی (محیط، اسناد راهبردی و ...)، شناخت چرخه‌های عملیاتی بر اساس روش COSO و Cobit5Cobit5، تحلیل چرخه‌های عملیاتی بر اساس فرآیندهای اصلی، فرایندهای فرعی و فعالیت‌ها و شناخت ارتباطات، فرایند و فعالیت‌ها با واحدهای سازمان، شناخت فرایندها و مستندات اجرایی واحد مورد رسیدگی به همراه ترسیم نمودگر فرایند، تنظیم کاربرگ‌های ارزیابی ریسک و تکمیل چک لیست به تفکیک چرخه عملیات تا سطح فعالیت، تنظیم کاربرگ‌های آزمون رعایت (کنترل) بر اساس واحد/فرآیندها، تنظیم کاربرگ‌های آزمون محتوا به تفکیک سرفصل‌های صورت‌های مالی، تشکیل و به‌روزرسانی اطلاعات پرونده دائمی و جاری، نکات کاربردی نرم‌افزار اکسل و آموزش نرم‌افزار حسابرسی داخلی و اجرای عملی نرم‌افزار تحت یک پروژه حسابرسی داخلی و ... آموزش داده می‌شود.

 دوره آموزشی حسابرسی مستقل پیشرفته

این دوره به مدت 40 ساعت آموزشی در روزهای دوشنبه و چهار‌شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 20 برپا می‌شود. نخستین جلسه این دوره نیز روز دوشنبه 24 دی ماه خواهد بود.

در این دوره سرفصل‌هایی چون نکات مهم استانداردهای حسابرسی، نکات کاربردی مفاهیم نظری گزارشگری مالی و استانداردهای حسابداری، نکات کاربردی قوانین؛ قانون مالیات مالی مستقیم، قانون نظارت مالیات بر ارزش افزوده، قانون کار و تامین اجتماعی، قانون تجارت، قوانین بورس و اوراق بهادار و سایر قوانین در حوزه حسابرسی (قانون محاسبات عمومی، پولشویی، ارتقا سلامت اداری و ...)، مراحل و عملیات اجرای حسابرسی مستقل و اجرای روش‌های حسابرسی و نمونه‌گیری، شناخت و ارزیابی سیستم‌های کنترل داخلی، شناسایی و ارزیابی ریسک حسابرسی، شناسایی تحریف‌های با اهمیت در صورت‌های مالی، تنظیم کاربرگ‌های رسیدگی مستندسازی، تشکیل و به‌روزرسانی پرونده دائمی و جاری حسابرسی مستقل، آموزش نرم‌افزار حسابرسی مستقل و اجرای یک پروژه حسابرسی صورت‌های مالی و ... تدریس می‌شود.

 متقاضیان حضور در این دوره‌های آموزشی باید فرم ثبت‌نام را دریافت و تکمیل کرده و به همراه سایر مدارک موردنیاز از طریق نمابر به شماره 88107762 و یا پست الکترونیک به آدرس edu@tccim.ir ارسال کنند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر ‌می‌توانند با شماره تلفن‌های 88107732 و 88107723 تماس حاصل کنند. لازم به ذکر است که با توجه به محدودیت فضای موجود، اولویت حضور در این دوره آموزشی با آن دسته از علاقمندانی است که زودتر فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

 

دریافت فرم ثبت‌نام دوره آموزشی حسابرسی حرفه‌ای مقدماتی

دریافت فرم ثبت‌نام دوره آموزشی حسابرسی داخلی پیشرفته

دریافت فرم ثبت‌نام دوره آموزشی حسابرسی مستقل پیشرفته


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سه-دوره-اموزشی-حسابرسی-حرفه‌ای-مقدماتی-داخلی-پیشرفته-و-مستقل-پیشرفته.bos