شماره: 312381 تاریخ : 1396/10/06-06:54:35

سمینار آموزشی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در ساختمان های اداری توزیع برق کردستان

رئیس گروه مدیریت مصرف این شرکت گفت: استان کردستان از جمله استان های پیشرو در به کارگیری انرژی های نو در کشور بوده است و از چند سال قبل با نصب این سلول ها در نظرگاه خضر زنده و بر خی روستاهای صعب العبور استان این روند در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، فرید مظهری افزود: با اعلام وزارت نیرو و توانیر مبنی بر ارائه تسهیلات به ادارات استان برای نصب سلول های خورشیدی، فراخوان لازم در رسانه های استان انجام شد و متاسفانه ادارات استان با توجه به کمبود اعتبارات از این طرح استقبال چندانی نکردند.

مظهری تأکید کرد: به منظور فرهنگ سازی استفاده از انرژی خورشیدی با هزینه شرکت توزیع برق در سال 93 استان 15 مدرسه در سطح استان به انرژی خورشیدی مجهز شدند که این اقدام تا حدودی توانست وابستگی این مدارس به شبکه را کاهش دهد.

وی هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را توضیح بخشنامه دولت برای الزام ادارات و دستگاه هاغی اجرایی کشور به تأمین 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود از انرژی های نو اعلام کرد و افزود: ظرف ی دو سال گذشته برخی ادارات استان به نصب سلول های خورشیدی با مشارکت و همکاری شرکت توزیع برق استان اقدام کرده اند اما کافی نیست. براساس این مصوبه همه ادارات باید ظرف چند سال 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های نو تأمین کنند.

وی با بیان اینکه نحوه کمک وزارت نیرو به تولید کنندگان برق خورشیدی، به خرید برق تضمینی به مدت 20 سال با قیمت بسیار مناسب تغییر یافته است، تأکید کرد: هم اکنون چند مشترک خانگی نیروگاه های 5 کیلوواتی احداث کرده اند که هم اکنون وارد مدار شده اند و سالن برق تولیدی آن ها نیز واریز شده است.

در این سمینار اهمیت توسعه انرژی های نو در کاهش هزینه های ادارات و نیز حفظ محیط زیست، نکات فنی لازم برای احداث نیروگاه های خورشیدی برای شرکت کنندگان توسط دکتر حسن زاده از مدرسین صنعت برق تشریح شد.

 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سمینار-اموزشی-استفاده-از-انرژی-های-تجدید-پذیر-در-ساختمان-های-اداری-توزیع-برق-کردستان.bos