شماره: 348263 تاریخ : 1397/02/16-01:44:57

سازندگان ایرانی پشتیبان صنعت پتروشیمی هستند

شرکت‌های سازنده ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در سال حمایت از کالای ایرانی هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیرعامل یکی از شرکت‌های داخلی سازنده مخازن، برج‌ها، مبدل‌های حرارتی و دیگر نیازهای پروژه‌های پتروشیمی اعلام کرد: این شرکت تاکنون با شرکت‌های پتروشیمی مختلفی از جمله متانول کاوه، پتروشیمی‌های مرجان، کارون، مارون، تبریز و لردگان همکاری داشته و اکنون در ساخت و تجهیز طرح شیمیایی پتروشیمی صدف در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در 6 بخش فعال است.

وی افزود: 24 مخزن ذخیره‌سازی، چهار برج و نیز 2 تاور کوچک را برای پتروشیمی صدف ساخته‌ایم که بزرگ‌ترین مخزن ما 7,5 متر قطر و حدود 12 متر ارتفاع دارد و تاور 22 متری این طرح به قطر 3.5 متر از ساخته‌های این شرکت است.

مدیرعامل این شرکت ایرانی تصریح کرد: حدود یک هزار تن ورق فولادی و فلنج حجم وزنی سازه‌های ساخته شده در این طرح پتروشیمی است، همچنین با طرح پتروشیمی صدف، قراردادی ارزی به ارزش یک میلیون یورو و قراردادی ریالی به ارزش حدود 4 میلیارد تومان داریم، در مجموع میزان پیشرفت تعهدهای ما برای این طرح به بیش از 80 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت نماد صنعت سدید عنوان کرد: بخشی از سفارش‌های  پتروشیمی صدف آماده تحویل است و به‌زودی از محل ساخت در اهواز با حضور نمایندگان کارفرما به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارسال خواهد شد.

وی با بیان این که امید است امسال در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد تحول در فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی باشیم، گفت: استفاده از فناوری‌های نو با همکاری شرکت‌هایی از کشورهای کانادا و چین در دستور کار قرار گرفته است و در حال مذاکره اولیه برای حضور در چند طرح جدید پتروشیمی هستیم.

مدیرعامل این شرکت سازنده داخلی حضور در پروژه‌هایی در پالایشگاه‌های تهران، ستاره خلیج فارس، و سیری را افزون بر طرح‌های پتروشیمی از دیگر فعالیت‌های سال‌های اخیر شرکت نماد صنعت سدید برشمرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازندگان-ایرانی-پشتیبان-صنعت-پتروشیمی-هستند.bos