شماره: 214723 تاریخ : 1395/06/14-11:55:24

سلطانی فر در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید:

سازمان میراث فرهنگی در دولت تدبیر و امید به دستگاه برتر ارتقاء یافت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سه سال قبل ، یک سازمان ورشکسته را تحویل گرفتیم، گفت: فعالیت های دولت تدبیر و امید و تلاش ها باعث شد تا سازمان ورشکسته سه سال قبل، در جشنواره شهید رجایی امسال عنوان دستگاه برتر را کسب کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود سلطانی فر با بیان این مطلب در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که عصر شنبه 13 شهریور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و مسئولان دستگاه های فرهنگی عضو کابینه دولت تدبیر و امید در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، افزود: در دولت قبل متاسفانه سازمان میراث فرهنگی تبدیل به حیاط  خلوت سیاسی برخی از افراد شده بود ، اما خوشبختانه و به لطف خد ا و تلاش های دولت تدبیر و امید این سازمان امروز وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی گفت: زمانی که سازمان را تبدیل گرفتیم تنها در 46 شهرستان دارای اداره میراث فرهنگی بودیم و 380 شهرستان ما فاقد اداره بود و این به آن معناست که ما در 380 شهرستان حتی یک نفر را نداشتیم که از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت و آن را توسعه دهد.

معاون رئیس جمهور گفت: در سه سال قبل زمانی که این سازمان را تحویل گرفتیم که از نظر جمیع شاخص ها زیر صفر بود، اما به لطف خداوند متعال و تلاش های دولت تدبیر و امید شاهد این هستیم که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روند رو به رشد خود را به خوبی طی کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: این موفقیت ها، مرهون تلاش های دولت تدبیر و امید، سیاستگذاری ها در سازمان میراث فرهنگی و همکاری سایر دستگاه های دیگر است.

یادآور می شود قبل از سخنرانی دکتر سلطانی فر، کلیپی درباره مهمترین فعالیت های این سازمان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پخش شد که معاون رئیس جمهور در سخنرانی خود اعلام کرد مهمترین محورهای سخنرانی وی در این کلیپ ارائه شده است.

از جمله موارد مهم مورد اشاره در این کلیپ می توان به رشد ایران در جذب گردشگر خارجی و ورود 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی در سال گذشته میلادی  و افزایش رتبه ایران به رتبه 47 در جذب گردشگر خارجی و افزایش میزان درآمدها به 7/5 میلیارد دلار از این طریق اشاره کرد.

هم چنین در این کلیپ آمده است که در سه سال گذشته 34 هتل چهار و پنج ستاره احداث شده که بر اساس برنامه ریزی ها در پنج سال آینده این تعداد به 200 هتل افزایش خواهد یافت و این در حالی است که از 92 سال پیش یعنی از زمان تاسیس اولین گرند هتل در ایران تا کنون 125 هتل چهار و پنج ستاره ساخته شده است.

در این همایش هم چنین تعدادی دیگر از وزرا و اعضاء کابینه دولت تدبیر و امید از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، وزیر ورزش و جوانان و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سخنرانی کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-میراث-فرهنگی-در-دولت-تدبیر-و-امید-به-دستگاه-برتر-ارتقاء-یافت.bos