شماره: 280155 تاریخ : 1396/03/08-06:30:30

ساخت نخستین فروند تاکسی دریایی در شرکت صنایع شهید تمجیدی

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: نخستین فروند تاکسی دریایی به همت صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد،

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران(مانا) ، عبدالمجید رضوانی در دیدار با رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل صندوق توسعه ، تسهیل در ساخت شناورهای دریایی و توسعه صنایع دریایی در سطح کشور است، اظهار کرد: در کشور هفت استان ساحلی وجود دارد که گیلان یکی از این استان‌هاست. 

وی با بیان اینکه گیلان با توجه به فعالیت مجتمع بندری کاسپین و هم مرز بودن با کشور های حاشیه خزر از اولویت ویژه ای برخوردار است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا به افراد متقاضی در حوزه شناورهای سبک و سنگین دریایی تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره اعطا کنیم. 
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی به اهمیت گردشگری دریایی در گیلان اشاره کرد و گفت: مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تا با بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده کنند. 
وی با تصریح بر اینکه نخستین فروند تاکسی شناور به همت صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: این امر فرصت مناسبی برای گردشگری دریایی در گیلان است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار در این دیدار بهره‌مندی از دریای خزر به‌ویژه در حوزه گردشگری دریایی را مهم دانست و اظهار کرد: بندر کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع بندری ایران در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است. 
رضا مسرور، راه اندازی صنایع کشتی سازی در این منطقه را یکی از ضرورت‌های اساسی و لازم دانست و گفت: باید با بهره گیری از حمایت‌های صندوق توسعه صنایع دریایی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی این امر مهم با ظرفیت مناسب اجرا شود تا علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در سطح منطقه شاهد رونق صنایع دریایی باشیم.

 
مدیریت طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا واگذار شد 
 
رئیس ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی آستارا گفت: مدیریت طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق شهری به شهرداری‌ها و مناطق روستایی به تعاونی دهیاران و دهیاری‌های ساحلی واگذارشده است.
 
یونس رنجکش بعد از ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از طرح‌های سالم‌سازی دریا ومناطق خطرآفرین سواحل این شهرستان با اشاره به ارائه خدمات مطلوب به گردشگران اظهار کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ساحلی باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود و کیفیت خدمات در گرو حضور این بخش در ساحل است.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی وارد میدان عمل شود و زمینه‌های حضور آن را در شهرستان فراهم کنیم، افزود: هر چند که در دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری در ساماندهی سواحل در گیلان ایجاد شده اما برای خدمات بهتر و تکمیل طرح‌ها باید سرمایه‌گذاری‌های بهتری توسط بخش خصوصی انجام شود.
رنجکش با اشاره به اینکه دولت مسئول فراهم کردن زیرساخت ها و بستر های لازم است، گفت: برنامه‌های اجرایی و ساختارهای مناسب  خدمات دهی باید توسط بخش خصوصی تکمیل شود.
رئیس ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی آستارا افزود: شایسته نیست مناطق ساحلی و مراکز خدماتی در طرح های سالم سازی با آلاچیق‌های نامناسب اداره شود بلکه باید تلاش کنیم فضاهای محیطی نیز برای گردشگران مطلوب و جاذبه داشته باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در آستارا، مدیریت طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق شهری به شهرداری‌ها و مناطق روستایی به تعاونی دهیاران و دهیاری‌های ساحلی واگذار شده و باید تلاش شود تا با همکاری بخش‌خصوصی و دولتی از سرمایه‌گذاران ضمن تقویت اشتغال بومی منطقه فرصت‌های بهتری را برای ارائه خدمات به گردشگران ایجاد کنند.
 
رنجکش، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و انجام کلاس‌های عمومی آموزشی برای خانواده‌ها و استفاده کننده‌ها از ساحل با توجه به جامعه هدف سازمان‌های مختلف را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود ذکر کرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ساخت-نخستین-فروند-تاکسی-دریایی-در-شرکت-صنایع-شهید-تمجیدی.bos