شماره: 522151 تاریخ : 1399/08/11-01:47:59

از سال آینده؛

ساخت 9 تصفیه خانه فاضلاب در تهران کلید می خورد

مدیرعامل آبفای استان تهران از ساخت 9 تصفیه خانه فاضلاب از سال آینده در شهرهای استان تهران خبر داد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت نیرو، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست تبیین وضعیت پیشرفت فیزیکی تأسیسات فاضلاب استان تهران گفت: از سال آینده عملیات ساخت 11 فاز از 9 تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای استان تهران آغاز می شود. شهرهایی که قرار است در آن ها تصفیه خانه فاضلاب ساخته شود شامل قرچک، ورامین، پاکدشت، شهر قدس، رودهن، بهارستان، رودبار قصران، دماوند و فیروزکوه است.

وی اعتبار مورد نیاز برای این طرح را 6,200 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: به دلیل کسری منابع مالی موجود، کاهش شدید اعتبارات عمرانی و افزایش تورم سالیانه این طرح ها باید به زودی به بهره برداری برسد. هزینه ساخت فاز 7 و 8 تصفیه خانه فاضلاب تهران در سال گذشته 350 میلیارد تومان برآورد شده بود که این میزان امسال به 750 میلیارد تومان رسیده است. اگر می خواهیم آینده خوبی برای استان تهران متصور شویم ضروری است در تهران چاه های مجاز کشاورزی بسته و آب مورد نیاز کشاورزی از طریق پساب تأمین شود.

عقب ماندگی فاضلاب شهرهای استان تهران از میانگین کشوری
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: میانگین شبکه فاضلاب در کشور 48 درصد است، در حالی که در شهرهای استان تهران با 4.5 میلیون نفر جمعیت، این میزان 12 درصد است. برعکس شهرهای استان تهران، در شهر تهران پیشرفت طرح فاضلاب بسیار خوب بوده و از 9000 کیلومتر شبکه فاضلاب که باید در شهر تهران ساخته شود 6700 کیلومتر ساخته شده است.

این مقام مسئول یکی از دلایل پیشرفت طرح فاضلاب در شهر تهران را همراهی شورای شهر و مردم عنوان کرد. برای افق طرح در سال 1420 در شهرهای استان تهران 44 فاز تصفیه خانه فاضلاب با 93 کیلومتر خط انتقال، حدود 4 هزار و 22 کیلومتر شبکه فاضلاب و 735 هزار انشعاب با 11 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ساخت-9-تصفیه-خانه-فاضلاب-در-تهران-کلید-می-خورد.bos