شماره: 311840 تاریخ : 1396/09/30-01:33:06

وزیر نیرو:

زلزله را به عنوان یک تهدید جدی در کشور فراموش نکنیم

وزیر نیرو گفت: زلزله را به عنوان یک تهدید جدی در کشور فراموش نکنیم، بررسی فنی سد امیرکبیر نشان می دهد شرایط این سد با وقوع زلزله 5/2 ریشتری کاملا عادی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان در پی وقوع 5/2 ریشتری شب گذشته تهران افزود: یک پست فوق توزیع 63 کیلوولتی در زمان زلزله در شمال غرب تهران به علت عمل کردن لایه حفاظتی از مدار خارج شد که بلافاصله به مدارآمد و اختلالی در تامین برق به وجود نیامد.

وی ادامه داد: شرایط در شبکه های فشار قوی، متوسط و ضعیف کاملا پایدار است و در عین حال تیم های عملیاتی در آماده باش کامل هستند.

وزیر نیرو گفت: شرایط آب و فاضلاب استان تهران و البرز کاملا طبیعی است؛ در عین حال تیم های عملیاتی تهران و البرز و استان های معین در حالت آماده باش هستند.

وی تصریح کرد: این زلزله برای تیم‌های اجرایی یک مانور مفید و برای مردم زنگ خطر بود که ما بعد از این آرامش، زلزله را به عنوان یک تهدید جدی در کشور فراموش نکنیم و آماده باشیم و کشور را از جهات مختلف برای زلزله های که به طور طبیعی پیش خواهد آمد همچون بسیاری از نقاط دنیا ایمن کنیم.

اردکانیان گفت: این ایمن سازی هم وظیفه دولت و دستگاه های اجرایی است مثل وزارت نیرو در ارتباط با سازه های آب و برق، و هم وظیفه آحاد مردم در ارتباط با سازه های مسکونی که بایستی این امر مورد توجه قرار بگیرد.

اردکانیان در پایان درباره سد امیر کبیر گفت: بررسی فنی سد امیرکبیر نشان می دهد شرایط این سد با وقوع زلزله 5/2 ریشتری کاملا عادی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/زلزله-را-به-عنوان-یک-تهدید-جدی-در-کشور-فراموش-نکنیم.bos