شماره: 489964 تاریخ : 1398/06/04-09:25:31

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده همراه با رعد و برق در 8 استان کشور

براساس نقشه‌های هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر برای 8 استان کشور رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین شرق هرمزگان رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد برای استان‌های گیلان و مازندران بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه علاوه بر مناطق فوق در غرب گلستان، بارش خفیف باران و در شمال استان‌های کردستان و زنجان شاهد رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه بتدریج با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

روز پنج شنبه برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد و برای جنوب غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. روز جمعه علاوه بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش بادخواهیم داشت.

تا آخر هفته در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان و هرمزگان، در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود. طی سه روز آینده دمای هوا در سواحل دریای خزر بین تا 5 درجه کاهش می‌یابد و در روز سه شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رگبار-پراکنده-همراه-با-رعد-و-برق-در-8-استان-کشور.bos