شماره: 351464 تاریخ : 1397/04/06-04:28:54

رئیس اتحادیه طلا و جواهر

رکود عجیب در بازار طلا

محمد ولی: نوسانات، رکود عجیبی را در بازار طلا به وجود آورده تا جائیکه داد و ستد و کسب و کار در بازار به حد صفر رسیده است.

آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت، با بیان اینکه نوسانات، رکود عجیبی را در بازار طلا بوجود آورده، افزود: داد و ستد و کسب و کار در بازار به حد صفر رسیده است.

محمد ولی با تاکید بر نوسان موجود در بازار گفت: کسب و کار و اقتصاد بازار عجیب به سمت رکورد رفته است و امیدوار هستیم مانند گذشته آرامش به بازار بازگردد و نوسانات در حد معمول و معقول باشد.

وی تصریح کرد: بازار طلا از التهاب یکی دو روز گذشته خارج و آرامش به بازار بازگشته است، در حال حاضر تمام اصناف بازار چراغ هایشان روشن است و خرید و فروش نیز انجام می‌شود.

رئیس اتحایه طلا و جواهر در رابطه با خبر منتشر شده در جمع خبرنگاران قاضی ناصر سراج بازرس کل کشور، درمورد خرید 38 هزار و 250 سکه توسط جوان 31 ساله گفت: بدلیل اینکه عرضه و تقاضا تنظیم نشده و اینگونه افراد که از اعضای صنفی نیستند و تعداشان هم اندک است همچنین خریدهایی انجام داده‌اند طبیعتا این حباب‌ها به وجود می‌آید و این اتفاق دور از ذهن نیست.

محمد ولی در رابطه با پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: پیش فروش سکه زمانی بدرستی انجام خواهد شد که برنامه و سیاستی صحیح تدوین و تعهدات بموقع عمل شده و سکه نیز در زمان مقرر تحویل گردد، می‌تواند نقدینگی کنترل شود. اما در صورتی که در تعهدات به درستی انجام یا عملیاتی نشود طبیعتا روند نوسانات و مشکلات اینچنین به وجود خواهد آمد.

 

رئیس اتحایه طلا و جواهر افزود: اگر فرد یا افرادی متقاضی تعداد بالای سکه باشند طبیعتا التهاباتی در بازار سکه به وجود خواهد آمد و این روند نباید به شکلی ایجاد گردد که شخص بتواند تعداد زیادی سکه خریداری نماید لذا طبیعتا در بازار سکه اثر گذار خواهد بود و عرضه و تقاضا نیز از تنظیم خارج می‌گردد و قیمت سکه در مسیر نوسان حرکت می کند.

وی در آخر گفت: روند کاهشی قیمت سکه در صورتی انجام می پذیرد که عرضه و تقاضا تنظیم و ایرادها و موانع برطرف شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رکود-عجیب-در-بازار-طلا.bos