شماره: 463456 تاریخ : 1398/02/08-03:47:53

رویداد "فرصت طلایی تجارت با نفت ایران" در نمایشگاه نفت

همزمان با نخستین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، رویدادی با موضوع «بورس انرژی؛ فرصت طلایی تجارت با نفت ایران» با حضور نمایندگان شرکت ملی نفت و بورس انرژی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، طی ماه های اخیر، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در فروش نفت خام از سوی مسئولان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر کارشناسان مرتبط معرفی شده است. شرکت ملی نفت ایران با همکاری بورس انرژی، این فرصت را برای تجار و شرکت‌های خصوصی فراهم کرده است تا در محیطی رقابتی، محصولاتی نظیر نفت‌خام و میعانات گازی صادراتی ایران را با قیمت مناسبی خریداری کنند و بتوانند در بازار‌های بین‌المللی به تجارت بپردازند. هم‌اکنون این عرضه‌ها به‌صورت هفتگی در بورس انرژی انجام و جزئیات مربوط به عرضه نفت‌خام و میعانات گازی در بورس انرژی در پایگاه اینترنتی شرکت ملی نفت ایران به نشانی bourse.nioc.irاطلاع رسانی می‌شود.

از مهم‌ترین جذابیت‌های بورس انرژی برای معاملات نفت‌خام و میعانات گازی، امکان ورود آسان خریداران خصوصی داخلی و خارجی به این سازوکار، مخفی بودن هویت خریداران و امکان تسویه اعتباری بهای محموله‌های نفتی است که تسهیلات مناسبی را برای تجار خواهان خرید نفت ایران فراهم می‌کند.

در همین راستا همزمان با نخستین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، رویدادی با موضوع «فرصت طلایی تجارت با نفت ایران» برگزار خواهد شد. در این رویداد نمایندگان شرکت ملی نفت و بورس انرژی ایران، فرایند خرید نفت از بورس را تشریح می‌کنند و به ابهامات خریداران پاسخ می‌دهند. این رویداد در تاریخ 11 اردیبهشت، ساعت 14 الی 17 در سالن مرواید نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رویداد-فرصت-طلایی-تجارت-با-نفت-ایران-در-نمایشگاه-نفت.bos