شماره: 532910 تاریخ : 1399/09/12-12:48:42

رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه

رویداد آنلاین جذب سرمایه حوزه رسانه، صبح امروز با حضور 7 استارتاپ این حوزه برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت، این رویداد به همت روزنامه همشهری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن (به عنوان مشاور و مجری رویداد) و به منظور شناسایی استارتاپ های رسانه برای جذب سرمایه و ورود به مرکز نوآوری رسانه همشهری برگزار شد.

110 کاربر، شامل سرمایه گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای روم، بصورت آنلاین در برنامه حاضر شدند و استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

در این رویداد دکتر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دیجیتال و رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر عباس زارعی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دکتر سلطانی، عضو هیئت مدیره روزنامه همشهری به سخنرانی و ارائه توضیحاتی پیرامون حوزه رسانه و برنامه های مرکز نوآوری همشهری پرداختند.

دکتر سلطانی عضو هیئت مدیره موسسه همشهری در ابتدای این رویداد با اشاره به برگزاری اولین رویداد جذب سرمایه (Demo-Day) حوزه رسانه در آستانه بیست و هشتمین سالگرد تاسیس روزنامه همشهری گفت: روزنامه همشهری در طول دوران فعالیت خود منشأ تحولات و رویدادهای بزرگ و مثبتی در کشور بخصوص در فضای رسانه ای و اقتصادی کشور بوده و در طول این 28 سال توانسته است کسب وکار و رویدادهای مهمی را در عرصه اقتصادی به ثمر برساند. اکنون با توجه به تحولاتی که در فضای ارتباطی پدید آمده و عصر روزنامه های مکتوب به پایان رسیده است، ناچار به یک پارادایم شیفت به فضای ارتباطی جدید هستیم و گام هایی هر چند دیر اما بزرگ در این زمینه برداشته شده است.
وی افزود: موسسه همشهری با پشتوانه جایگاه خوبی که در بین مردم دارد، اعتماد و سرمایه اجتماعی خوبی کسب کرده است و با حمایت و پشتیبانی صاحبان ایده و نخبگان دانشگاهی، در زمینه پارادایم شیفت و ورود به عرصه رسانه های دیجیتال وارد شده است. مرکز نوآوری موسسه همشهری ساختاری است که قصد داریم در قالب آن و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حرکت را نهادینه کنیم.
سلطانی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت مدیره و همه همکاران در موسسه همشهری امید دارند که با توجه به همکاری و هماهنگی که در موسسه ایجاد شده است، بتوانیم مرکز نوآوری را به یک مرکز ملی نه تنها برای همشهری بلکه برای نظام رسانه ای کشور قرار دهیم و همان طور که همشهری همواره منشأ تحول برای نظام رسانه ای کشور بوده است، این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.
عضو هیئت مدیره موسسه همشهری همچنین از پیگیری ورود همشهری به فرابورس خبر داد و افزود: مرکز نوآوری موسسه همشهری می تواند با بالا بردن ارزش برند همشهری، راه را برای ورود به بورس و فرابورس هموارتر کند.

در ادامه این رویداد نیز علی کدخدازاده دیگر عضو هیئت مدیره موسسه همشهری، فعال سازی مرکز نوآوری همشهری را از اصلی ترین و اساسی ترین دغدغه های هیئت مدیره این موسسه خواند و در برشمردن حوزه های موضوعی برای استارتاپ هایی که می توانند در مرکز نوآوری وارد شوند، به حوزه های محتوا، لجستیک، هوش مصنوعی، بلاک چین، پردازش متن کاوی، دیجیتال مارکتینگ و دسته بندی اطلاعات اشاره کرد.

پرویز کرمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با این رویداد آنلاین ارتباط گرفت و با قدردانی از اراده موسسه همشهری و همکاری دانشگاه تهران و سامانه کارن کراد برای راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه رسانه، گفت: جای شتابدهنده هایی که در حوزه فناوری های رسانه ای فعالیت کنند خالی بود و همیشه یکی از آرزوهای من به عنوان یک روزنامه نگار و فعال رسانه، ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه رسانه بوده است.

دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به عنوان دیگر سخنران این رویداد که اولین همایش جذب سرمایه در حوزه رسانه بود، اظهار کرد: همه کشورها در عصر تکنولوژی برای برنامه های 5 و 10 ساله خود واژه هایی را انتخاب و برای اجرای آنها یک سری پروتکل های اجرایی را مدنظر قرار دادند. ما در ایران، مفهوم شهر دانش را تعریف کردیم که بحث هوشمندسازی و تمام تکنولوژی ها را شامل خواهد شد و دانشگاه تهران به طور جدی در حال پیگیری آن است.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری همشهری اولین مرکز نوآوری است که در شهر دانش دانشگاه تهران شروع به کار می کند، افزود: برای اینکه موسسه همشهری به ایده ها و اهداف استراتژیک خود برسد، لازم است دو حوزه فناوری رسانه و فناوری تبلیغات را منظور کنیم و ترکیب بین رسانه و فضای دیجیتال و آنلاین را کنار هم بگذاریم. همشهری در همه این حوزه ها سهم دارد و به عنوان یکی از بهترین های کشور توانسته است همواره پلتفرم خوبی باشد. در حوزه فعالیت های رسانه ای این موسسه، کارهایی که به صورت سنتی انجام می شده است، حالا باید زیر چتر فناوری رسانه و دیجیتال و آنلاین شدن آنها پیش برود.
زارعی افزود: در این عرصه غول های بزرگی مانند اپل، آمازون، گوگل، فیس بوک و ... هستند که کارهای جالبی هم انجام می دهند و سرمایه گذاری های عظیمی هم پشت خود دارند. در این شرایط، خیلی سخت است که با هدف گرفتن بخشی از بازار آنها، برویم و یک پلتفرم جدیدی ایجاد کنیم. نظر ما این است که فرصت های همشهری در آنجایی است که آن غول ها خیلی نمی پردازند. رقابت با آنها خیلی ساده نیست، جز این که یک درزی باز شود که بتوانیم بخشی از پلتفرم آنها را بگیریم.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه همشهری در راه جدید خود، شکل های سنتی را به شکل های جدیدتر تبدیل کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فضاهایی که همشهری خیلی خوب می تواند در آن کار کند و حرف اول را می زند، ایجاد کردن محتوای شخصی است.
زارعی در پایان گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ترندهای آینده تبلیغات را شناسایی کرده ایم. همشهری می تواند با استفاده از ساختارها و ابزار لازم در حوزه تبلیغات دیجیتال کار کند و در زمینه آن برنامه ریزی استارتاپی داشته باشد.

اولین تیم ارائه دهنده در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه «بوکارو» بود.

محصول این استارتاپ، پلتفرم خلاصه کتاب است. در این سرویس، کاربران می توانند کتاب هایی اعم از داستانی، غیرداستانی و تاریخی را به طور خلاصه، مطالعه کنند.

بوکارو سعی دارد به یک دانش نامه خلاصه گو تبدیل شود.

سرمایه مورد تقاضا این استارت آپ 212 میلیون تومان در ازای 15 الی 20 درصد سهام اعلام شد.

دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه استارت آپ «تاکسی بورد» بود که محصول خود را، رسانه تبلیغاتی نوین در داخل تاکسی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارت آپ 2.7 میلیارد تومان است برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی. ویژگی منحصر به فرد این محصول، نصب مانیتور 10 اینچی در پشت صندلی راننده است که از طریق آن محتوای تولیدی تیم به همراه تبلیغات مکان محور نمایش داده خواهد شد.

ویژگی دیگر این محصول، استفاده مفید از زمان برای مسافران، استفاده از ویدئو برای نمایش و تبلیغات تمام جنبه های یک کالا، امکان گزارش‎گیری آنلاین از میزان بازدید ها و امکان بخش بندی مشتریان برای تبلیغات است.

استارت آپ «گراف» سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که تولیدکننده نرم افزارهایی به سفارش مشتری و ارائه دهنده راهکارهای نرم افزاری مبتنی بر بستر مدیریت فرآیندهای سازمانی است.

این استارتاپ، ماموریت خود را تولید زیرساخت بومی مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS) اعلام کرد. میزان سرمایه درخواستی این طرح، 4 میلیارد تومان در ازای 18 درصد سهام است.

استارت آپ «رایبرد» چهارمین طرحی بود که محصول خود را سامانه مدیریت ابری محتوای نمایشگرها معرفی کرد.

ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاع رسانی یکپارچه، هوشمند و هدف مند و تبدیل شدن به رسانه ای اثربخش برای کسب و کارها و سازمان ها، خدمت اصلی این طرح است. رایبرد تقاضای مالی خود را 500 میلیون تومان اعلام کرد.

پنجمین استارت آپ «ویدابیا» بود که محصول خود را، پلتفرم آنلاین ترجمه و صداگذاری ویدیو به زبان فارسی معرفی کرد. این استارتاپ به ارائه خدمات دوبله و صداگذاری آنلاین می پردازد.

سرمایه مورد تقاضا این استارت آپ 850 میلیون تومان در ازای تخصیص 18 درصد سهام است.

«واکاویک» ششمین طرح ارائه شده این رویداد بود که محصول خود را سرویس پردازش متن فارسی معرفی کرد.

ماموریت این استارتاپ ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاع رسانی یکپارچه، هوشمند و هدف مند و تبدیل شدن به رسانه ای اثر بخش برای کسب و کارها و سازمان ها است. واکاویک متقاضی 1.5 میلیارد تومان سرمایه در ازای 20 درصد سهام است.

هفتمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه، «الوکانتنت» بود که یک پلتفرم تولید محتوای متنی و الکترونیکی برای برقراری تعامل پویا بین تولیدکنندگان و سفارش دهندگان محتوا است.

این استارتاپ با تکیه بر سه اصل تولید محتوای باکیفیت، تحویل محتوا در زمان تعیین شده و مقرون به صرفه بودن خدمات، به تولید محتوای متنی و الکترونیکی می پردازد.

درخواست سرمایه این طرح 1 میلیارد تومان در ازای 15 درصد سرمایه عنوان شد.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالات شان از استارتاپ ها پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رویداد-جذب-سرمایه-در-حوزه-رسانه.bos