شماره: 518611 تاریخ : 1399/06/10-11:52:23

نفت برنت 46 دلاری شد؛

رویای نفت 50 دلاری پیش از رسیدن به زمستان

حمایت دولت ها از اقتصاد باعث شده تا قیمت نفت با وجود رشد کند تقاضا، با افزایش قیمت در ابتدای معاملات هفته جاری همراه شود.

به گزارش بانک و صنعت، قیمت نفت که انتظار می رفت تا رسیدن زمستان به کانال 50 دلاری وارد شود، به نظر می رسد در هفته های آینده این سد قیمتی را بشکند.

تقویت قیمت ها در بازار نفت با قدرت در جریان است تا آنجا که در معاملات امروز نفت برنت با رشدی 0.6 درصدی به 46 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسیده است. این در حالی است که قیمت نفت برنت در ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه)، حدود چهار ماه پیش به 15 دلار در هر بشکه نیز رسید و کمتر کسی تصور بازگشت قیمت ها در این مدت کوتاه را داشت.

در آن زمان، قیمت نفت تحت فشار تولید افسارگسیخته تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان، روسیه و عراق و همچنین شیوع گسترده کرونا در جهان از بالای 60 دلار در هر بشکه به زیر 20 دلار سقوط کرده بود.

نفت شاخص آمریکا نیز شرایط نه تنها بهتری نداشت بلکه در روزهایی با قیمت منفی معامله شد. با این حال نفت شاخص آمریکا امروز (دوشنبه) با رشدی 0.3 درصدی به 43 دلار و 9 سنت در هر بشکه افزایش یافت.

سبد نفتی اوپک نیز با قیمتی 45 دلار و 81 سنتی، یک گام تا رسیدن به قیمت 46 دلاری فاصله دارد.

این قیمت ها نشان می دهد که بازار نفت با وجود تداوم ریسک شیوع کرونا اما به کاهش تولید نفت از سوی کشورهای اوپک پلاس واکنش مثبت نشان داده و به تعادل رسیده است اگرچه همچنان تکانه های اقتصادی و سیاسی می تواند این بازار را با افت و یا جهش قیمت همراه کند.

با این حال روند بازگشت تقاضا به سطوح پیش از شیوع ویروس کرونا در حالی که عرضه کافی وجود دارد، کند است، اما بسته های محرک اقتصادی سبب حمایت از قیمت نفت در بازارهای جهانی شد و قیمت شاخص برنت برای پنجمین ماه پیاپی در حال افزایش است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رویای-نفت-50-دلاری-پیش-از-رسیدن-به-زمستان.bos