شماره: 338435 تاریخ : 1397/02/11-10:35:11

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه مطرح شد:

روند صدور ضمانت نامه برای واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله سرعت می گیرد

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: براساس تفاهم های صورت گرفته، روند صدور ضمانت نامه برای واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله در استان کرمانشاه سرعت می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که با حضور استاندار،مدیران اجرایی برگزار شد، محمد حسین مقیسه گفت:یکی از مشکلات واحدهای صنعتی، عدم امکان تامین وثیقه برای بانک ها برای دریافت تسهیلات است

وی گفت: با توجه به رسالت حمایتی این صندوق، 85 درصد اصل وسود تسهیلات نظام بانکی با صدور ضمانت نامه به نفع بانک ها در مناطق محروم تضمین می شود.
مقیسه تصریح کرد: پس از زلزله کرمانشاه، هیات مدیره این صندوق مصوب کرد به واحدهای صنعتی خسارت دیده ، تا سقف 3 میلیارد ریال ضمانت نامه صرفا با اخذ چک و سفته با تعهد ضامنین تعلق گیرد.
وی افزود: صندوق ،صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال با پذیرش ارزش محل اجرای طرح(هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام دهد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: واحدهای صنعتی آسیب دیده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اقدام و ضمانت نامه های صادره مربوط به پرداخت خسارت شده و صندوق نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نموده ، تا یک سال استمهال می شوند.
مقیسه تاکید کرد: در جلسه با بانک های استان، تفاهم های خوبی انجام شد که امیدواریم با صدور ضمانت نامه های این صندوق ، مشکل وثیقه بانک ها هم حل شود و در نتیجه روند اعطای تسهیلات سرعت بگیرد.
وی گفت: در شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه فرد مشخصی فقط برای همین موضوع مستقر شده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: روند صدور ضمانت نامه کاملا بصورت الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری ندارد و ما پرونده های واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه را بصورت ویژه و با سرعت انجام خواهیم داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/روند-صدور-ضمانت-نامه-برای-واحدهای-صنعتی-خسارت-دیده-از-زلزله-سرعت-می-گیرد.bos