شماره: 447294 تاریخ : 1397/11/08-11:27:50

وقف‌چی با انتقاد از هدر رفت منابع کشور:

روش فعلی بودجه نویسی جمعیت قشر آسیب پذیر را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 مجلس، گفت: متاسفانه عملا در زمینه بودجه ریزی به نحوی عمل شده که جمعیت قشر آسیب پذیر، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص روش‌های فعلی بودجه ریزی و تخصیص  یارانه به کالاهای مصرفی، گفت: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در سال‌های گذشته متاسفانه عملا در زمینه بودجه ریزی به نحوی عمل شده که جمعیت قشر آسیب پذیری، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش پیدا کرده است.

روش فعلی بودجه نویسی نیازمند تغییر است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش جمعیت قشر آسیب پذیر کشور نشان دهنده این است که روش فعلی بودجه ریزی نمی‌تواند به این بخش از جامعه کمک کند، تصریح کرد: باید رویکرد و روش بودجه نویسی در کشور تغییر کند.

خدمات مصرفی در کشورهای توسعه یافته به قیمت تمام شده توزیع می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکانات ما بسیار بیشتر از برخی کشورهای توسعه یافته است اما در شاخصه‌های توسعه‌ای عملکرد ضعیفی داشته‌ایم، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین شاخصه کشورهای توسعه یافته این است که قریب بالاتفاق خدمات مصرفی مانند برق، گاز، آب و سوخت‌ها جز خدمات آموزشی، بهداشتی و رفایه به قیمت تمام در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

توزیع با نرخ آزاد کالاهای مصرفی مانعی برای هدر رفت منافع کشور

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با کمال تاسف حاصل توزیع خدمات مصرفی در جامعه به صورت یارانه‌ای بی عدالتی، فرهنگ غلط مصرف و نابودی منافع داخلی است، عنوان کرد: اگر قصد داریم از وضعیت کنونی خارج شویم باید خدمات مصرفی و محصولات وارداتی مانند گوشت که یارانه دریافت می‌کند برای حذف انحصار، رانت و توزیع عادلانه ثروت‌های کشور با قیمت تمام شده توزیع شود.

اعمال نرخ آزاد میزان مصرف سوخت در کشور را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کالاها مصرفی به صوت آزاد در بازار توزیع شود قطعا شاهد کاهش میزان مصرف بنزین، گازوئیل و برق در کشور می‌شویم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/روش-فعلی-بودجه-نویسی-جمعیت-قشر-اسیب-پذیر-را-افزایش-می‌دهد.bos