شماره: 312429 تاریخ : 1396/10/07-04:21:13

روسیه دست ویزا و مستر کارت را از این کشور کوتاه می‌کند

انجمن فین تک روسیه اعلام کرد: برای حفظ مسائل امنیتی، سیستم های پرداخت ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به شبکه پرداخت روسیه را ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از راشاتودی نوشت: انجمن فین تک روسیه که تحت نظر بانک مرکزی این کشور برای توسعه فناوری های مالی عمل می کند، اعلام کرد که دو سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، از قرار گرفتن در انجمن فین تک روسیه ممنوع شده است.

در همین حال سخنگوی انجمن فین تک روسیه گفت: روسیه قصد ندارد به شرکت های خارجی مانند ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به آخرین فناوری مالی خود را در این کشور دهد و این اقدام، مرتبط با مسائل امنیتی است.

فین تک در دسامبر سال 2016 میلادی، توسط بانک مرکزی، اسبربانک، وی تی بی، گازپروم بانک، آلفا بانک و دیگر بانک ها و موسسات مالی مهم روسیه تاسیس شد. هدف اصلی این مرکز، توسعه و اعمال راه حل های جدید فناوری و دیجیتال کردن اقتصاد روسیه است.

همچنین فین تک بر روی روش های توسعه تشخیص از راه دور که شامل فناوری تشخص بیومتریک و نیز اعمال پروژه های بلاک چین آزمایشی و ساخت فضای واحد برای پرداخت های خرده فروشی، در روسیه کار می کند.

ولما اوبایف، رییس شورای پرداخت ملی روسیه گفت: شاید این تصمیم فین تک در ارتباط با حفاظت رمزنگاری و دیگر مسائل امنیتی است. در حال حاضر، روسیه سیستم پرداخت خود با نام «میر» را ارتقاء داده و تمامی کارمندان دولتی و مستمری بگیران روسی موظف به تعویض ویزا کارت، مستر کارت و کارت های بدهی خود به میر کارت ها هستند.

در ماه می فقط 3 درصد از روس ها میرکارت های بدهی داشتند و بر اساس یک نظر سنجی، 70 درصد مردم روس اعلام کرده بودند که ضرورتی برای تعویض کارت های خود با میرکارت نمی بینند.  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/روسیه-دست-ویزا-و-مستر-کارت-را-از-این-کشور-کوتاه-می‌کند.bos