شماره: 517512 تاریخ : 1399/05/19-12:51:58

بی توجه به تشدید تنش ها بین پکن و واشنگتن

رقیب چینی تسلا درخواست عرضه اولیه سهام خود در آمریکا را ثبت کرد

علی رغم تشدید تنش های پکن-واشنگتن، ژپنگ موتورز، رقیب چینی تسلا، درخواست خود برای عرضه سهام این شرکت در بورس سهام نیویورک را به ثبت رساند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، ژپنگ موتورز، رقیب چینی تسلا، درخواست خود برای عرضه سهام این شرکت در بورس سهام نیویورک را به ثبت رساند تا به یکی دیگر از خودروسازان الکتریکی چین تبدیل شود که علی رغم تشدید تنش های پکن-واشنگتن، به دنبال فروش سهام خود در آمریکا هستند.

این سازنده خودرو الکتریکی که مقر آن در گوآنژو است، توسط دو غول بزرگ چینی، علی بابا و شیائومی پشتیبانی می شود. این شرکت درخواست خود برای ورود به بازار سهام آمریکا را در کمیسیون اوراق و بورس آمریکا به ثبت رسانده است.

در چند هفته اخیر گمانه زنی ها در مورد عرضه اولیه سهام ژپنگ موتورز بالا گرفته است. برخی می گویند احتمال آن وجود دارد که این شرکت قبل از عرضه عمومی سهام خود در بازار چین، عرضه اولیه آن را در آمریکا انجام دهد. انتظار می رود در این عرضه اولیه 500 میلیون دلار سرمایه گذاری جمع آوری شود.

برنامه های عرضه اولیه ژپنگ مشابه همتای چینی آن لی آتو است که ماه گذشته از طریق عرضه اولیه سهام خود تحت شاخص نزدک آمریکا توانست 1.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کسب کند. از زمان عرضه اولیه سهام لی آتو در نزدک، ارزش سهام آن بیش از 50 درصد جهش کرده و به بیش از 14 میلیارد دلار رسیده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رقیب-چینی-تسلا-درخواست-عرضه-اولیه-سهام-خود-در-امریکا-را-ثبت-کرد.bos