شماره: 517866 تاریخ : 1399/05/25-05:35:38

سرهنگ عباس نژاد تشریح کرد

رفع تصرف یک هزار و 741 فقره اراضی ملی و منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری به تشریح اقدامات و عملکرد این یگان در چهار ماهه نخست سال 99 پرداخت.

به گزارش بانک و صنعت، سرهنگ علی عباس نژاد در تشریح جزئیات مربوط به اقدامات انجام شده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در چهار ماهه اول سال جاری اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران، جوامع محلی و سایر سازمان ها و نهادهای دولتی و مردمی، هزار و 689 فقره اطفا حریق در سطح 18 هزار و 620 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور انجام شده که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می شود.

این مقام انتظامی افزود: در این مدت با اجرای 2 هزار و 504 فقره گشت هدفمند و حضور به موقع، از تصرف 2 هزار و 282 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلو گیری و با متعرضان برخورد قانونی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت مؤثر از منابع طبیعی کشور را به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه پایدار ضروری دانست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، تحقق این مهم را در گرو انسجام و مشارکت درون و برون سازمانی و برخورد قاطع و مؤثر قوه قضائیه با دست اندازان به انفال دانست.

این مقام انتظامی به افزایش 32 درصدی تشکیل پرونده های مرتبط در حوزه تخلفات و جرایم منابع طبیعی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 اشاره کرد و گفت: در این خصوص طی 4 ماهه نخست سال جاری 13 هزار و 684 فقره پرونده و در مدت مشابه آن طی سال 98 تعداد 10 هزار و 321 فقره پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ عباس نژاد خاطرنشان کرد: در بخش مهم و قابل توجه دیگر 5 هزار و 545 فقره پرونده با موضوع تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت 23 هزار و 450 هکتار و 158 فقره پرونده در خصوص کوره های زغال در این مدت تشکیل و مراتب برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب بین قوه قضائیه و یگان حفاظت سازمان جنگل ها افزود: در همین مدت هزار و 741 فقره حکم قضائی خلع ید، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت 4 هزار و 504 هکتار با همکاری مشترک یگان حفاظت، مراجع قضائی و انتظامی اجرایی شده است.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به جدیت نیروهای یگان حفاظت و نیروهای مردمی در حراست از اراضی ملی عنوان کرد: در جریان اطفا حریق منابع طبیعی 22 نفر از نیروهای یگان و 6 نفر از نیروهای مردمی مصدوم و 3 نفر از دوستداران طبیعت نیز جان خود را از دست داده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دریافت 33 هزار و 688 فقره گزارش مردمی در 4 ماهه نخست سال، بر نقش محوری مردم و جوامع محلی در پیشگیری و اطفا حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و متخلف اشاره و تاکید کرد.

سرهنگ عباس نژاد با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته و تاکید رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر مشارکت تمامی ارکان سازمانی در امر حفاظت از منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه های تدوین شده برای سال جاری و سال های آینده، شاهد کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه و محافظت بیشتر و مؤثر از منابع طبیعی باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رفع-تصرف-یک-هزار-و-741-فقره-اراضی-ملی-و-منابع-طبیعی.bos