شماره: 312105 تاریخ : 1396/10/04-01:06:02

رضایت مودیان، ضامن اجرای موفق سیاست‌های مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با تأکید بر اصل مودی محوری در نظام مالیاتی، تعامل منطقی با مودیان و جلب رضایت آنها را بسترساز اجرای درست و موفق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه مالیات عنوان کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور،  یعقوب مزرعه لی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری این اداره کل با اشاره به سهم قابل‌توجه مالیات در بودجه سال 96 کشور، اهمیت وصول و عملکرد کارکنان مالیاتی را یادآور شد و اظهار داشت: موفقیت و به دست گرفتن ابتکار عمل در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در مراودات بین‌المللی، نیازمند داشتن پشتوانه مالی محکم و پایدار مانند درآمدهای مالیاتی است .

وی اضافه کرد: در راستای اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت اقتصاد درون‌زا، باید مالیات واقعی و عادلانه وصول شود و با فرار مالیاتی قاطعانه مبارزه کنیم .
مزرعه لی، نحوه تعامل و برخورد درست و منطقی با مودیان و تکریم جایگاه ارباب‌رجوع را جزو ارکان مهم نظام مالیاتی عنوان کرد و افزود: معتقدیم که بسیاری از مشکلات میان نظام مالیاتی و مودیان در سایه تفاهم و درک متقابل مرتفع می‌شود .
وی در بخش دیگری از اظهارات خود، خواستار انعطاف بیشتر در خصوص پذیرش اعتبار مالیاتی مودیان مالیات بر ارزش‌افزوده شد و با بیان اینکه تعامل منطقی با مودیان و رضایتمندی آنان، راهگشای اجرای اصولی بسیاری از برنامه‌های سازمان مالیاتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: انعطاف در رسیدگی به پرونده‌های مالیات بر ارزش‌افزوده و عدم سختگیری‌های بی‌جا که مورد تأکید رئیس‌کل سازمان است، از این اعتقاد سرچشمه می‌گیرد .
وی در ادامه با بیان اینکه اطلاع عموم جامعه از آثار مثبت پرداخت مالیات، کافی نیست، بر اطلاع‌رسانی در حوزه‌هایی ازجمله واریز مستمر درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سهم بخش سلامت از این مالیات، رصد قانونی تراکنش‌های بانکی و طرح جامع مالیاتی و...تأکید کرد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رضایت-مودیان-ضامن-اجرای-موفق-سیاست‌های-مالیاتی-است.bos