شماره: 510398 تاریخ : 1399/01/18-05:34:16

رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد:

رصد روزانه دستورالعملهای سازمانهای بهداشت جهانی/ تنظیم پروتکلهای جدید

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که سازمان دامپزشکی روزانه دستورالعملهای سازمانهای بهداشت جهانی را رصد می‌کند و درصدد است که پروتکلهای جدیدی را با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حفاظت از باغ وحشها تنظیم کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا رفیعی‌پور با بیان اینکه اگر سازمان جهانی بهداشت یا سازمان جهانی بهداشت دام انتقال کووید-19 از انسان به حیوانات خانگی یا حیات وحش  را به صورت رسمی تایید کند، این موضوع ملاک عمل قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: با رصد روزانه سایت بهداشت جهانی  و همکاری با وزارت بهداشت پیگیر آخرین اقدامات و دستورالعمل های لازم برای مراقبت بیشتر و رعایت بهداشت عمومی  جهت عدم انتقال احتمالی کووید- 19 از انسان به حیوان و برعکس هستیم.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: سازمان دامپزشکی طی  ماه های گذشته از طریق رسانه ها و جراید  به صورت گسترده مطالب و هشدارهایی را به مردم منتقل کرده است تا کسانی که خودشان  صاحب حیوان هستند یا در محیط هایی همچون باغ وحش مشغول به فعالیتند که بیشترین تماس را با حیوانات دارند؛ حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند. بنابراین این افراد نیز در جریان آخرین نکات بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان دامپزشکی برنامه ای برای تعریف پروتکل های جدید برای محافظت از باغ وحش ها دارد یا خیر، گفت: در این مورد خاص سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت ازمحیط زیست، شهرداری و همه ارکانی که در باغ وحش ها و نظایر آنها مسئولیت دارند، باید پروتکل بهداشتی و حفاظتی لازم را تنظیم کنند و ما نیز این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رصد-روزانه-دستورالعملهای-سازمانهای-بهداشت-جهانی-تنظیم-پروتکلهای-جدید.bos