شماره: 512004 تاریخ : 1399/02/13-10:23:25

نفت برنت 23 درصد گران شد؛

رشد قیمت نفت در هفته گذشته

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته اگرچه با نوسان همراه بود اما در نهایت با افزایش به کار خود پایان داد تا با قیمت های مثبت و امید به موثر بودن توافق کاهش تولید وارد ماه جدید میلادی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قیمت نفت در هفته گذشته اگرچه تحت تاثیر ادامه شیوع کرونا و رکود اقتصاد جهانی تحت فشار بود اما ارائه مشوق های دولتی از سوی آمریکا برای نفت مازاد تولیدکنندگان این کشور و همچنین کاهش محدودیت های قرنطینه در کشورهای اروپایی باعث شد تا قیمت نفت با رشد همراه شود.

با این حال هفته گذشته برای طلای سیاه هفته پر نوسانی بود و حتی در روزهایی قیمت نفت با افت 16 درصدی در هر بشکه نیز رو به رو شد. تا آنجا که قیمت نفت برنت تا حدود 16 دلار در هر بشکه نیز پایین آمد.

اما عوامل موثر بر تقویت قیمت نفت باعث شد تا قیمت های پایین ماندگار نباشد و نفت با ارقام مثبت ماه آوریل را به انتها برساند.

بر این اساس، قیمت نفت برنت از 21 دلار و 44 سنت در آغاز معاملات روز دوشنبه به 26 دلار و 44 سنت رسید که نشان از رشدی 23 درصدی در هفته ای که گذشت دارد.

نفت شاخص آمریکا نیز 16 درصد گران شد و از 16 دلار و 94 سنت به 19 دلار و 69 سنت رسید.

اگرچه با کاهش محدودیت ها و همچنین آغاز توافق کاهش تولید اوپک پلاس، مازاد عرضه در بازارهای جهانی کاهش خواهد داشت اما حجم ذخیره سازی ها در جهان آنچنان افزایش یافته که نمی توان انتظار تقویت قیمت ها در کوتاه مدت را داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رشد-قیمت-نفت-در-هفته-گذشته.bos