شماره: 518107 تاریخ : 1399/05/28-04:42:52

رشد تولید سه قلم لوازم خانگی در چهار ماهه امسال

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید ماشین لباسشویی، انواع تلویزیون و یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه پارسال است.

به گزارش بانک و صنعت، برپایه این آمارها، در مدت یاد شده 289 هزار و 500 دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شد.این آمار در مقایسه با تولید 170 هزار و 400 دستگاهی در مدت مشابه پارسال رشد 69.9 درصدی نشان می دهد.

همچنین تا پایان تیرماه 341 هزار و 500 دستگاه تلویزیون از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که در هم سنجی با تولید 211 هزار و 800 دستگاهی چهار ماهه نخست پارسال رشد 61.2 درصدی داشته است.

در تولید یخچال و فریزر نیز رشد 12 درصدی به ثبت رسید. در چهار ماهه امسال 499 هزار و 500 دستگاه از این محصولات تولید شد، در حالی که آمار تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته 446 هزار دستگاه بود.

اگر چه بخش خصوصی همچنان از کاهش تخصیص ارز مواد اولیه به تولیدکنندگان لوازم خانگی و مشکلات تولید گلایه دارد، اما آمارها از افزایش تولید چهار ماهه نخست امسال حکایت دارد.

با وضعیت کنونی کمبود ارز، تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی دچار مشکل شده است. با این حال در شرایط کنونی همه شرکت ها در تلاشند تا کالاهای با قیمت مناسب به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان تولید کنند.

در این زمینه سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، یکی از واحدهای تولیدی بزرگ کشور تا پایان امسال یک میلیون و 500 هزار دستگاه لوازم خانگی ارزان تولید و در اختیار گروه های هدف قرار می دهد.

حمیدرضا غزنوی افزود: این لوازم خانگی، هر چند با امکانات کمتر اما با کیفیت مناسب خواهند بود که تلاش شده «بدون یک ریال سود» به دست اقشار آسیب پذیر برسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رشد-تولید-سه-قلم-لوازم-خانگی-در-چهار-ماهه-امسال.bos