شماره: 6483 تاریخ : 1391/07/08-08:55:30

رشد اقتصادی چین تا 10 سال آینده به زیر ۷ درصد می‌رسد

ییس موسسه مالی گلدمن ساش پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین دومین اقتصاد بزرگ جهان تا ده سال آینده به کمتر از 7 درصد خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل بانک و صنعت به  نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جیم اونیل تاکید کرد علی رغم کاهش رشد اقتصادی چین تا ده سال آینده ، بازار مالی و بورس این کشور همچنان جذاب ترین سرمایه گذاری در بین بازارهای مالی کشورهای عضو بریکس خواهد بود .

کشورهای بریکس شامل آفریقای جنوبی ، برزیل ، چین ، هند و روسیه است . بر اساس این گزارش وی تصریح کرد اکنون بهترین زمان است تا چین در ده سال آینده به فکر کیفیت رشد اقتصادی به جای کمیت باشد و توجه بیشتری به توزیع عادلانه ثروت و درآمد داشته باشد .

بر این اساس رشد اقتصادی چین در سه دهه گذشته به طور متوسط بیش از 10 درصد بوده است و این کشور توانسته است با پیشی گرفتن بر ژاپن به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود . این گزارش افزود چین اکنون تحولات اقتصادی سی سال گذشته را پشت سر گذاشته است و شاید بتوان گفت تا ده سال آینده رشد اقتصادی این کشور به کمتر از 7 درصد خواهد رسید .

اونیل گفت کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم امسال نیز ادامه خواهد یافت . رشد اقتصادی چین از 9.2 درصد در سال 2011 میلادی به کمتر از 8.1 درصد در سه ماه نخست و 7.6 درصد در سه ماه دوم رسیده است که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین امسال به کمتر از 8 درصد خواهد رسید که این پایین ترین میزان از سال 1999 میلادی خواهد بود . مشاور ارشد اقتصادی دولت چین بر تلاش دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاری های خارجی با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی تاکید کرد.

ما کای تصریح کرد بحران مالی و کاهش رشد اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افت سرمایه گذاری های خارجی در اقتصاد چین داشته است و پکن قصد دارد با اصلاح قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی ، زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر را فراهم کند .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد دولت چین قصد دارد با وضع قوانین جدید از حقوق مالکیت سرمایه گذاران خارجی دفاع و حمایت کند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رشد-اقتصادی-چین-تا-10-سال-اینده-به-زیر-۷-درصد-می‌رسد.bos