شماره: 519202 تاریخ : 1399/06/19-11:54:54

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد

رایگان شدن هزینه اینترنت شبکه «شاد» در همه اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رایگان شدن شبکه آموزشی «شاد» در همه اپراتورها به دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز (19 شهریورماه) در حاشیه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازاران کشور بوده و 14 میلیون خانواده درگیر آموزش آن ها هستند. زیرساخت های مجازی، آموزش را تسهیل کرده و سلامت را حفظ می کند و تاکنون 86 هزار مدرسه به زیرساخت مربوطه متصل شده اند و دیروز نیز همین تعداد مدرسه 5 گیگابیت ترافیک تولید کردند.

وی با اشاره به اینکه 500 گیگابیت ظرفیت از طریق شبکه ملی اطلاعات برای مدارس ایجاد شده است، افزود: از این میزان فقط 5 گیگ مشغول شده است، چون فعلا در ابتدای مباحث آموزشی هستیم.

این مسئول از رایگان شدن شبکه آموزشی «شاد» به دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: هزینه همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده و دیروز مصرف «شاد» 27 گیگابیت در ثانیه در پیک بود اما برای 700 گیگابیت ظرفیت سازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پایش شبکه وجود دارد و مشکلی از این لحاظ نداریم، تصریح کرد: مسئله جدی 5 درصد از مناطق روستایی کشور است که امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای آن ها فراهم نبوده، به همین خاطر برنامه ریزی شده که امسال این مدارس متصل شوند و بخشی از این ها نیز مربوط به استان زنجان است.

آذری جهرمی با بیان اینکه 350 مدرسه استان زنجان که به شبکه اینترنت اتصال ندارد و برنامه ریزی شده است در سه گام و تا اسفندماه اتصال این مدارس نیز انجام شود، یادآور شد: گام نخست در آبان ماه، گام دوم در بهمن و گام سوم در اسفندماه انجام خواهد شد، این در حالی است که هم به لحاظ رایگان سازی زیرساخت ها و هم اتصال آمادگی بهتری نسبت به پیک اول کرونا خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه در ابزاری همچون «شاد» نیز آموزش و پرورش خدمات خوبی ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: ما نیز در حل مشکلات آن ها را همراهی می کنیم و همه باید مدارس و معلمان را در حفظ تداوم آموزش کمک کنیم. برای استان هایی که در اتصالات اینترنت مشکل دار دارند نیز سفرهایی انجام خواهد شد تا مشکلات به مرور حل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رایگان-شدن-هزینه-اینترنت-شبکه-شاد-در-همه-اپراتورها.bos