شماره: 520525 تاریخ : 1399/07/10-11:21:56

معاون سازمان صنایع کوچک اعلام کرد:

راه اندازی مجدد 767 واحد صنعتی کوچک و متوسط از ابتدای سال 99

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیا و راه اندازی مجدد 767 واحد صنعتی کوچک و متوسط از ابتدای سال 99 تاکنون خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها برای 13 هزار و 577 نفر اشتغال ایجاد یا تثبیت شغل شده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرک های صنعتی کشور حدود 46 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که 9 هزار و 800 مورد آنها غیرفعال و راکد هستند و امسال احیای یک هزار و 500 واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحب اعلام کرد: با بازگشت 767 واحد صنعتی به چرخه تولید از آغاز امسال، 51 درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال 99 عملیاتی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی احیای 27 هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحد های احیا شده بیش از 50 درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب ادامه داد: استان تهران با 81 واحد صنعتی، استان اصفهان با 60 واحد صنعتی و مازندران با احیای 51 واحد صنعتی، به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده اند.

سرمایه گذاری2560 میلیارد تومانی برای احیای این واحدها

عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک خاطرنشان کرد: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدد راه اندازی شده به طور متوسط 18 نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیش از دو هزار و 560 میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری نزدیک به سه میلیارد و 300 میلیون تومان است.

مصاحب ادامه داد: در یک هفته گذشته تعداد 27 واحد صنعتی جدید مجدد راه اندازی و به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه گذار جدید، تامین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تامین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و دیگر شیوه ها انجام شده است.

این مسوول بیان داشت: تجربه سال های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال نشان می دهد که در 6 ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می افتد و امید می رود این روند در سال 99 نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه های مرتبط بیش از پیش محقق شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/راه-اندازی-مجدد-767-واحد-صنعتی-کوچک-و-متوسط-از-ابتدای-سال-99.bos