شماره: 376598 تاریخ : 1397/06/23-11:55:54

دیدار وزیر صمت با نماینده ولی فقیه در گیلان/تاکید امام جمعه رشت بر اطلاع رسانی و ارتباط موثر با افکار عمومی

وزیر صنعت , معدن و تجارت در دومین سفر به استان‌گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه رشت دیدار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا, محمد شریعتمداری در این دیدار, ضمن تشریح اهداف سفر به گیلان گفت: حضور در جای جای کشور و صحبت با مدیران و مسئولین محلی و بررسی میدانی مشکلات از اهداف دولت و هیات وزیران است.

وی افزود: دولت در حال تلاش برای ساماندهی مشکلات اقتصادی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات است. بی شک در این مسیر,همراهی گروه‌ها و مراجع فکری جامعه می‌تواند در هدایت افکار عمومی موثر باشد.

شریعتمداری افزود: هیچ کس منکر مشکلات موجود نیست. اما تمرکز بر چرایی مشکلات و یادآوری آنها به جای هدایت و ارائه راهکار به مردم, وقت کشی است. باید در شرایط جاری کشور ,همه مسئولین و فعالان اقتصادی و مردم از این امتحان سخت موفق بیرون بیاییم.

وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: آنچه در حوزه ارز و سکه رخ داد و یا حتی به علت تحریم, تقاضای کالا در بازار ایجاد شد, ممکن است سود آنی به همراه بیاورد, اما در بلند مدت با تاثیر منفی که بر اقتصاد ملی و ارزش پول ملی می‌گذارد, ضرر بزرگی در انتظار خواهد بود.

حجت الاسلام فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار,با تاکید بر نقش مردم در مدیریت شرایط کشور افزود:دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم است و عدم توجه به این تلاش ها,صحیح نیست.

وی به جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت:در شرایطی که دشمن برای سیاه نمایی تلاش می کند و جنگ روانی را خانه به خانه آغاز کرده است,باید افکار عمومی را مدیریت کرد و به قول ریاست محترم جمهوری,امروز,کاشتن بذر ناامیدی, خود, یک منکر است.

وی به نقش وزارت صمت در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود:شریان اقتصاد خرد در کشور در نظارت وزارت صمت است و امیدوارم برای اطلاع رسانی و ارتباط با افکار عمومی تلاش شود، چرا که اگر مسائل را با مردم در میان نگذاریم سیاه نمایی دشمنان و بزرگ نمایی آنها به جای تلاش مسئولین دلیل حل مشکلات قلمداد می‌شود، اما همه می‌دانیم دولت قبل از پروپاگاندای دشمنان, مشکلات را می‌داند و درصدد رفع آن است.

امام جمعه رشت در بخش دیگر سخنانش به مشکلات تولید اشاره کرد و گفت:در شرایط اقتصادی فعلی, طبیعتا بعضی از تولیدگران موفق نبودند و دچار مشکل اقتصادی شده اند.اما از سوی دیگر, مدیرانی هم توانسته اند موفق عمل کنند.لذا انتظار این است که ضمن تقدیر از مدیران لایق, از آنها برای کمک به مدیران بخش هایی که به ظاهر موفق نبوده اند,بهره ببریم تا از توانایی آنها در بخش هایی که عقب ماندگی وجود دارد,استفاده شود.

حجت الاسلام فلاحتی, تاکید کرد:کارها و تلاش ها نباید متوقف شود.وقتی کار رها شود, سواستفاده گران برای تغییرجهت افکار عمومی فعال می شوند.

امام جمعه رشت در آخرین بخش سخنانش به بازار کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: حضور ما در بازارهای کشورهای همسایه از جمله عراق, کمک به بازسازی سوریه و کشورهای آسیای میانه, اقدام بسیار موثر و مثبتی است که باید تداوم یابد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/دیدار-وزیر-صمت-با-نماینده-ولی-فقیه-در-گیلانتاکید-امام-جمعه-رشت-بر-اطلاع-رسانی-و-ارتباط-موثر-با-افکار-عمومی.bos